Keşfet

YouTube’da Reklam Vermenin Yararları Nelerdir?

Linux

Yaşlı Kurt
Katılım
14 Şub 2021
Mesajlar
3,707
Tepkime puanı
17
Puanları
0
Konum
istanbul
YouTube’da Reklam Vermenin Yararları
YouTube’da reklam vermenin
, hedefleme ve özelleştirmeden, ölçülebilirlik ve uygun maliyetlere kadar birçok yararı var. Ancak en önemli artısı aslında en basit olanı: erişim. YouTube reklamlarının markanız için neler yapabileceğini inceleyelim.

  1. Dijital erişiminizi genişletin
Aylık olarak web sitesini ziyaret eden yaklaşık iki milyar YouTube hesap sahibinin yanı sıra, günde yaklaşık beş milyar video görüntülemesinde pay sahibi olan ancak oturum açmayan YouTube kullanıcısı var. Her video görüntülemede Youtube reklamını, işletmenizin sunduklarıyla ilgilenebilecek insanlara gösterme potansiyeline sahipsiniz.

Soru şu: onları nasıl bulacaksınız?

YouTube’da reklamlarınızın farklı demografilere sahip kitlelere ulaşmasını sağlamak, bu platformundan yararlanmanın en iyi yoludur.

  1. Gelişmiş Hedeflemeler ile Yeni Müşterilere Ulaşın
Yaş, cinsiyet ve coğrafi konum gibi temel tanımlayıcı bilgilerin yanı sıra, mevcut müşterilerinizin ayırıcı özellikleri neler? YouTube Reklamları ile videoları; konu, kategori ve anahtar kelime ile hedefleme olanağına sahipsiniz. Bu yöntemler aracılığıyla, izleyicilere alakalı reklam sunma olasılığını artırabilirsiniz. Ayrıca, yerleşim hedefleme ile reklamlarınızın görünmesini istediğiniz belirli YouTube sayfalarını tanımlayabilirsiniz.

Bunun gibi hedefleme özelliklerinin kullanılması, YouTube reklamlarınızın doğru zamanda doğru müşterilerin karşısına gelmesini sağlar.

  1. Hedeflerinize ulaşmak için reklamları özelleştirin.
YouTube Reklamları; belirli katı kurallara uyması gereken Arama ve Alışveriş Reklamlarının aksine, işletmelere; kullanıcılara yaklaşımlarını seçme konusunda daha fazla özgürlük tanır. Markalar; platformu kendileri ve müşterileri hakkında hikayeler anlatmak, değerli bilgileri paylaşmak, ürünlerini açıklamak ve daha fazlasını yapmak için kullanabilir. Bu geniş seçenek yelpazesi, YouTube’u en dinamik ve esnek reklam platformlarından biri haline getiriyor.

YouTube’un reklamcılık alanında artıları göz önünde bulundurulduğunda, küçük büyük tüm işletmeler için şaşırtıcı derecede ekonomiktir. YouTube reklamlarının reklamcılık veya pazarlamaya ayırdığımız bütçeden büyük bir pay alacağı konusunda endişeleriniz varsa, ayrıntılara daha yakından bakmanız gerekir.

YouTube Reklam Maliyeti

Maliyet hedeflediğiniz kitleye, pazarlama hedeflerinize ve videonuza göre değişir.

Görüntülü Reklamlar: 0,30 $ Ortalama Görüntüleme Başına Maliyet (CPV).

Arama: 0.10 $ Ortalama Görüntüleme Başına Maliyet (CPV).

  1. Uygun maliyetli kampanyalar yürütün.
Reklamverenler, PPC reklamlarında olduğu gibi yalnızca kullanıcılar reklamlarla bağlantı kurmayı seçtiğinde ödeme yapar. Arama reklamlarından farklı olarak YouTube reklamlarının bir avantajı var: arama reklamları, tüm tıklamaları etkleşim olarak kabul eder. TrueView reklam modeli ise izlemeye devam etmeyi etkileşim olarak sayar. Bu şu anlama geliyor: reklamınızı gören ama ”reklamı geç” butonuna basan kullanıcılar için para ödemezsiniz.

  1. Reklamlarınızın Başarısını Ölçün
YouTube hesabınızdaki Analytics sekmesinde, reklamlarınızı görüntüleyen kişiler hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Bu verilere bakmak, reklamlarınızın başarısı hakkında optimizasyon süreci için değerli fikirler verir.

Örneğin, şunları öğrenebilirsiniz:

Kullanıcılar YouTube reklamlarınızı ne kadar süre izlediler?

Tam olarak hangi noktalarda reklamı kapatıyorlar?

Analytics sekmesini, reklam modellerinden hangisinin en iyi performansı gösterdiğini belirlemenize yardımcı olmak için de kullanabilirsiniz. Video kampanya verilerinize daha derine dalmak için YouTube hesabınızı Google Analytics hesabınıza da bağlayabilirsiniz. Örneğin, YouTube kanalınızdaki sayfalarda; hemen çıkma oranı, sayfa görüntüleme sayısı ve sayfadaki ortalama oturum süresi gibi daha ayrıntılı ölçümlere ulaşabilirsiniz.
 

Konu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst