[align=center][align=center][align=center]
Varlık Felsefesinde Varlığın Oluş Olarak Kabul Edilmesi Nedir?
Varlığı Oluş Olarak Kabul Eden Filozoflar: İlk çağ filozoflarından Herakleitoa göre dünyada her şey sürekli hareket, değişme ve akış yani oluş içindedir. Ona göre varlığın ilk ana maddesi ateştir. Var olan her şey ateşten meydana gelmiştir. Yine her şey sonuçta ateşe dönecektir. Filozofun Aynı ırmakta iki kez yıkanılmaz, Her şey akar ifadeleri evrensel değişmeye olan inancını gösterir. A.N. Whiteheade göre de evrendeki her şey oluş halindedir. Bir şeyin varoluşu başka bir şeyin sebep oluşu nedeniyledir. Evrendeki varlıkların oluş hâlinde değişimini sağlayan Tanrının yaratıcılık ve süreklilik özelliğidir. Oluş veya süreç felsefelerine göre varlık bir oluştur. Varlık sürekli bir değişim içinde olduğundan varlığın değişmeden kalan somut veya soyut özünden bahsedilemez. İnsanın varlığa yönelik bilgisi, değişim ve etkileşim içinde olan nesnelerin bilgisiyle sınırlıdır.
KAYNAK: FELSEFE TARİHİ KİTABI
[/align][/align]Varlık Felsefesinde Varlığın Oluş Olarak Kabul Edilmesi Nedir?
Varlığı Oluş Olarak Kabul Eden Filozoflar: İlk çağ filozoflarından Herakleitoa göre dünyada her şey sürekli hareket, değişme ve akış yani oluş içindedir. Ona göre varlığın ilk ana maddesi ateştir. Var olan her şey ateşten meydana gelmiştir. Yine her şey sonuçta ateşe dönecektir. Filozofun Aynı ırmakta iki kez yıkanılmaz, Her şey akar ifadeleri evrensel değişmeye olan inancını gösterir. A.N. Whiteheade göre de evrendeki her şey oluş halindedir. Bir şeyin varoluşu başka bir şeyin sebep oluşu nedeniyledir. Evrendeki varlıkların oluş hâlinde değişimini sağlayan Tanrının yaratıcılık ve süreklilik özelliğidir. Oluş veya süreç felsefelerine göre varlık bir oluştur. Varlık sürekli bir değişim içinde olduğundan varlığın değişmeden kalan somut veya soyut özünden bahsedilemez. İnsanın varlığa yönelik bilgisi, değişim ve etkileşim içinde olan nesnelerin bilgisiyle sınırlıdır.
KAYNAK: FELSEFE TARİHİ KİTABI
[/align]