Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler SEO İçin Neden Önemlidir?
Organik arama trafiğinizi artırmak için uzun kuyruklu anahtar kelimeler neden ve nasıl kullanılır?
1- Daha düşük rekabet seviyeleri
2- Tüm arama terimlerinin %70'inden fazlası uzun kuyruklu anahtar kelimelerdir
3- Sesli aramanın artan popülaritesi
4- Arayan kişinin amacını bilin
5- Daha yüksek dönüşüm oranları
6- Kısa vadeli anahtar kelimeler için artan sıralama şansı
Uzun kuyruklu anahtar kelime nedir?
4 veya daha fazla kelimeden oluşan herhangi bir arama terimi, uzun kuyruklu anahtar kelime olarak kategorize edilir. Tipik olarak, diğer kısa anahtar kelime arama terimleriyle karşılaştırıldığında daha açıklayıcı, spesifik ve belki de yereldirler. İşte işleri daha net hale getirmek için bir örnek.
Kısa kuyruklu anahtar kelime: web tasarım şirketi
Uzun kuyruklu anahtar kelime: özel web tasarım şirketi İstanbul
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler için sıralama, sitenize alakalı, motive edilmiş organik trafik topladığınızdan emin olmanın harika bir yoludur ve işletmenize arama yapanların faaliyetlerine değer katma şansı verir. Bir ziyaretçiye bir şey öğretebilirseniz, onları dönüştürme olasılığınız daha yüksektir. Gerçekten bu kadar basit.
Denemek ve sıralamak için uzun kuyruklu anahtar kelime fikirleri bulmakta takıldıysanız, kısa anahtar kelimelerinizden birini arayın ve Kişiler ne soruyor ve Google'daki İlgili arama yapanları izleyin. Bunlar, potansiyel tüketicilerinizin ne düşündüğü, püf noktalarının ne olduğu ve nihai hedeflerinin ne olmasını istedikleri konusunda size değerli bilgiler verecektir.
Şimdi, uzun kuyruklu anahtar kelimeleri SEO stratejinize dahil etmenin faydalarına bakalım.
Daha düşük rekabet seviyeleri
Arama motoru optimizasyonunun popülaritesi artıyor. Bir zamanlar dijital pazarlamanın karanlık sanatı, yaygın bir pazarlama faaliyetine dönüştü, bu da çoğu sektörde popüler anahtar kelimeler arasında rekabetin şiddetli olduğu anlamına geliyor.
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler genellikle daha düşük arama hacimlerine sahiptir, bu nedenle onlar için sıralama zorluğu bir şekilde azalır. Şimdi, anahtar kelime zorluğuyla ilgili daha az endişeyle birlikte, daha düşük arama hacminin genellikle daha düşük tıklama sayısı anlamına geldiğinin, ayda 0 - 10 arama yapan aramaların yaklaşık % 62'sinin uzun kuyruklu anahtar kelimeler olduğunun kaçınılmaz farkına varılması geliyor.
Ancak SEO tamamen kalite ve miktar arasındaki denge ile ilgilidir. İşletmenizle alakalı olmayan bir anahtar kelime için birinci konum olmanın pek bir anlamı yoktur, ancak siteniz 100 kaliteli ziyaretçiyi hazır ve dönüştürmeye istekli 10 uzun kuyruklu anahtar kelime için sıralayabilirse, işiniz için o kadar iyidir.
Sitenizin ve kuruluşunuzun dönüştürmeye çalıştığınız niş bir hedef pazarı var, bu yüzden gittikleri yere gidin, aradıklarını arayın ve ardından bu belirli anahtar kelimeler için sıralama yapmaya çalışın. Bazı kuruluşlar, düşük arama hacimleri nedeniyle uzun kuyruklu anahtar kelimelerden uzak duracaklardır, bu nedenle bu, pazardaki bu boşluktan yararlanmak ve rakiplerinize karşı potansiyel bir müşteriyi ele geçirmek için harika bir yoldur. Size kalan tek şey onların dikkatini çekmek.
Tüm arama terimlerinin %70'inden fazlası uzun kuyruklu anahtar kelimelerdir
Doğru, çoğu arama 4 kelime ve üzerindedir, bu nedenle ilk noktamızdan sonra biraz sönük hissediyor olsanız da uzun kuyruklu anahtar kelimelerin SEO stratejinizde ne kadar önemli olduğunu artık anladığınızı umuyoruz.
Eskiden internet kullanıcıları, arama motorlarının kendileri için ne bulabileceklerini gerçekten bilmiyorlardı ve arama amacı, geliştiricinin gözünde sadece bir parıltıydı. Ama ... şimdi, arama motorlarının kendi platformlarında ne bulmak istediğimizi anlamada ne kadar iyi olduğunu biliyoruz, oraya aşırı karmaşık bir arama yapmaktan ve kafamızda neler olup bittiğini tahmin edip edemeyeceğini görmekten korkmuyoruz.
Sesli aramanın artan popülaritesi
Kullanıcıların artan güveni ile bu uzun aramaları tamamlayarak sesli arama motoru optimizasyonunun, yenilikçi teknolojilerin ve ses kontrollü cihazların yükselişini bir araya getirin, uzun kuyruklu anahtar kelimelerin burada kalması giderek daha olası hale geliyor. Bu tamamen hedef kitlenizdeki insanlar Alexa'ya sorduğunda veya başka bir asistana soru sorduğunda web sitenizin açıldığından emin olmakla ilgilidir.
Sesli arama için optimize etmek, önümüzdeki aylarda önemli bir SEO etkinliği olacak , bu nedenle şimdi buna atlamak sizi 2021 ve sonrasında oyunun önüne geçirecek. Rakiplerinizden önce zirvede olmak daha iyi, değil mi?
Arayan kişinin amacını bilin
Kısa kuyruklu anahtar kelimeler ile uzun kuyruklu anahtar kelimeler arasındaki önemli bir fark, bazen kullanıcı niyeti olarak adlandırılan arama amacıdır. Bir arama yapan kişi bir arama motoruna uzun kuyruklu bir anahtar kelime yazdığında, ne istediğini daha iyi anlarız.
Örneğin, kısa kuyruklu bir anahtar kelime grafik tasarım İstanbul olabilir. Bundan, arama yapanın ne tür içerik bulmaya çalıştığı %100 net değildir. Bir grafik tasarımcı tutmak istediklerini varsayabilirsiniz, ancak bu her zaman böyle olmayabilir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeyi yazmak: yakınımda çalışan grafik tasarım şirketleri bize, kişinin aramalarından ne elde etmeyi umduğuna dair çok daha güçlü bir gösterge veriyor. Artık bir grafik tasarımcı tutmak istemedikleri, ancak kariyer fırsatları aradıkları açık.
Bundan, uzun kuyruklu anahtar kelimelerin, potansiyel müşterileri tarayıcılardan ayırma becerilerinde ne kadar yararlı olduğunu görebiliriz. Hedef kitlenizin sahip olduğu soruları yanıtladığınızdan emin olun, böylece değerli içerikler oluşturun ve onlara dönüşüm huniniz boyunca seyahat etmede büyük kolaylık sağlayın.
Daha yüksek dönüşüm oranları
Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin, kısa kuyruklu anahtar kelime aramalarına kıyasla genellikle daha yüksek dönüşüm oranlarına sahip olduğu bulunmuştur. Ortalama %36'lık bir dönüşüm oranı göz ardı edilemez! Bu olağanüstü yüksek dönüşüm oranının, yukarıda tartışıldığı gibi kısmen kullanıcının amacını daha iyi anlamasına ve arama motoru sonuç sayfalarında daha yüksek seviyelere çıkmanın daha düşük zorluk seviyesi ve riskine bağlı olduğu düşünülmektedir.
Ayda daha az arama, SERP'lerde daha az rekabete eşittir, belirli web sayfalarının neden tıklandığını ve söz konusu tıklamanın ardındaki motivasyonun CRO başarısı için bir denklem olduğunu daha iyi anladığınız gerçeğiyle birleştirin.
Sonuç olarak, insanların web sayfanızı neden ziyaret ettiğini biliyorsanız, dönüşüm süreçlerinde bir sonraki adıma karar verirken işleri çok daha basit hale getirir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, sitenize satın almaya hazır olan ilgilenen ziyaretçileri çekmenin harika bir yoludur.
Kısa vadeli anahtar kelimeler için artan sıralama şansı
Tabii ki, her şey uzun kuyruklu anahtar kelimelerle ilgili değildir ve muhtemelen sitenizde dönüşüm sağlayan insanların sizi kısa ve uzun kuyruklu arama terimleri karışımı yoluyla bulduklarının farkındasınızdır. Kısa kuyruklu anahtar kelimeler için yüksek sıralama, daha fazla geri bağlantı, daha yüksek etki alanı yetkisi ve mükemmel trafik sayıları anlamına gelebilir. Alaka düzeyini ve dönüşüm oranlarını incelemeden önce bu herkese iyi görünüyor.
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler için SERP'lerde üst sıralarda yer alanların, kısa kuyruklu anahtar kelimeler için daha yüksek sıralama şansı da vardır. Her şey SEO dünyasında çeşitlilik ve denge ile ilgili.
Uzun kuyruklu anahtar kelime dijital pazarlama stratejinize nasıl uyuyor?
Sayfa içi içeriğinizi optimize ederken uzun anahtar kelimelere odaklanmak, açık bir dijital pazarlama görevidir, ancak bundan çok daha fazlası vardır.
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler bulmak, hedef kitlenizin sorduğu popüler soruları keşfetmeyi içerebilir ve bundan, potansiyel tüketicilerinizin neleri kaçırdığına dair farkındalık kazanabilirsiniz. Bu değerli müşteri iç görüleri, dönüşüm sağlamak üzere tasarlanmış bir müşteri yolculuğu sunmak için bir temel sağlayabilir.
İkinci olarak, uzun kuyruklu anahtar kelimeler, çok platformlu bir içerik pazarlama stratejisine katkıda bulunabilir. Araştırmanızda ortaya çıkarmış olabileceğiniz sorular, değerli blog yazısı başlıkları ve sosyal medya gönderileri oluşturur. Yalnızca web sitenizde değil, yapabildiğiniz her yerde hedef kitlenize değer sağlayın. Bu, yalnızca sıralamadaki konumunuzu güçlendirmenize yardımcı olacak, ancak siz ve tüketicileriniz arasında bir güven düzeyi oluşturmanıza yardımcı olacaktır.
Alıntı:
Selman ÇANKAYA
Organik arama trafiğinizi artırmak için uzun kuyruklu anahtar kelimeler neden ve nasıl kullanılır?
1- Daha düşük rekabet seviyeleri
2- Tüm arama terimlerinin %70'inden fazlası uzun kuyruklu anahtar kelimelerdir
3- Sesli aramanın artan popülaritesi
4- Arayan kişinin amacını bilin
5- Daha yüksek dönüşüm oranları
6- Kısa vadeli anahtar kelimeler için artan sıralama şansı
Uzun kuyruklu anahtar kelime nedir?
4 veya daha fazla kelimeden oluşan herhangi bir arama terimi, uzun kuyruklu anahtar kelime olarak kategorize edilir. Tipik olarak, diğer kısa anahtar kelime arama terimleriyle karşılaştırıldığında daha açıklayıcı, spesifik ve belki de yereldirler. İşte işleri daha net hale getirmek için bir örnek.
Kısa kuyruklu anahtar kelime: web tasarım şirketi
Uzun kuyruklu anahtar kelime: özel web tasarım şirketi İstanbul
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler için sıralama, sitenize alakalı, motive edilmiş organik trafik topladığınızdan emin olmanın harika bir yoludur ve işletmenize arama yapanların faaliyetlerine değer katma şansı verir. Bir ziyaretçiye bir şey öğretebilirseniz, onları dönüştürme olasılığınız daha yüksektir. Gerçekten bu kadar basit.
Denemek ve sıralamak için uzun kuyruklu anahtar kelime fikirleri bulmakta takıldıysanız, kısa anahtar kelimelerinizden birini arayın ve Kişiler ne soruyor ve Google'daki İlgili arama yapanları izleyin. Bunlar, potansiyel tüketicilerinizin ne düşündüğü, püf noktalarının ne olduğu ve nihai hedeflerinin ne olmasını istedikleri konusunda size değerli bilgiler verecektir.
Şimdi, uzun kuyruklu anahtar kelimeleri SEO stratejinize dahil etmenin faydalarına bakalım.
Daha düşük rekabet seviyeleri
Arama motoru optimizasyonunun popülaritesi artıyor. Bir zamanlar dijital pazarlamanın karanlık sanatı, yaygın bir pazarlama faaliyetine dönüştü, bu da çoğu sektörde popüler anahtar kelimeler arasında rekabetin şiddetli olduğu anlamına geliyor.
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler genellikle daha düşük arama hacimlerine sahiptir, bu nedenle onlar için sıralama zorluğu bir şekilde azalır. Şimdi, anahtar kelime zorluğuyla ilgili daha az endişeyle birlikte, daha düşük arama hacminin genellikle daha düşük tıklama sayısı anlamına geldiğinin, ayda 0 - 10 arama yapan aramaların yaklaşık % 62'sinin uzun kuyruklu anahtar kelimeler olduğunun kaçınılmaz farkına varılması geliyor.
Ancak SEO tamamen kalite ve miktar arasındaki denge ile ilgilidir. İşletmenizle alakalı olmayan bir anahtar kelime için birinci konum olmanın pek bir anlamı yoktur, ancak siteniz 100 kaliteli ziyaretçiyi hazır ve dönüştürmeye istekli 10 uzun kuyruklu anahtar kelime için sıralayabilirse, işiniz için o kadar iyidir.
Sitenizin ve kuruluşunuzun dönüştürmeye çalıştığınız niş bir hedef pazarı var, bu yüzden gittikleri yere gidin, aradıklarını arayın ve ardından bu belirli anahtar kelimeler için sıralama yapmaya çalışın. Bazı kuruluşlar, düşük arama hacimleri nedeniyle uzun kuyruklu anahtar kelimelerden uzak duracaklardır, bu nedenle bu, pazardaki bu boşluktan yararlanmak ve rakiplerinize karşı potansiyel bir müşteriyi ele geçirmek için harika bir yoldur. Size kalan tek şey onların dikkatini çekmek.
Tüm arama terimlerinin %70'inden fazlası uzun kuyruklu anahtar kelimelerdir
Doğru, çoğu arama 4 kelime ve üzerindedir, bu nedenle ilk noktamızdan sonra biraz sönük hissediyor olsanız da uzun kuyruklu anahtar kelimelerin SEO stratejinizde ne kadar önemli olduğunu artık anladığınızı umuyoruz.
Eskiden internet kullanıcıları, arama motorlarının kendileri için ne bulabileceklerini gerçekten bilmiyorlardı ve arama amacı, geliştiricinin gözünde sadece bir parıltıydı. Ama ... şimdi, arama motorlarının kendi platformlarında ne bulmak istediğimizi anlamada ne kadar iyi olduğunu biliyoruz, oraya aşırı karmaşık bir arama yapmaktan ve kafamızda neler olup bittiğini tahmin edip edemeyeceğini görmekten korkmuyoruz.
Sesli aramanın artan popülaritesi
Kullanıcıların artan güveni ile bu uzun aramaları tamamlayarak sesli arama motoru optimizasyonunun, yenilikçi teknolojilerin ve ses kontrollü cihazların yükselişini bir araya getirin, uzun kuyruklu anahtar kelimelerin burada kalması giderek daha olası hale geliyor. Bu tamamen hedef kitlenizdeki insanlar Alexa'ya sorduğunda veya başka bir asistana soru sorduğunda web sitenizin açıldığından emin olmakla ilgilidir.
Sesli arama için optimize etmek, önümüzdeki aylarda önemli bir SEO etkinliği olacak , bu nedenle şimdi buna atlamak sizi 2021 ve sonrasında oyunun önüne geçirecek. Rakiplerinizden önce zirvede olmak daha iyi, değil mi?
Arayan kişinin amacını bilin
Kısa kuyruklu anahtar kelimeler ile uzun kuyruklu anahtar kelimeler arasındaki önemli bir fark, bazen kullanıcı niyeti olarak adlandırılan arama amacıdır. Bir arama yapan kişi bir arama motoruna uzun kuyruklu bir anahtar kelime yazdığında, ne istediğini daha iyi anlarız.
Örneğin, kısa kuyruklu bir anahtar kelime grafik tasarım İstanbul olabilir. Bundan, arama yapanın ne tür içerik bulmaya çalıştığı %100 net değildir. Bir grafik tasarımcı tutmak istediklerini varsayabilirsiniz, ancak bu her zaman böyle olmayabilir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeyi yazmak: yakınımda çalışan grafik tasarım şirketleri bize, kişinin aramalarından ne elde etmeyi umduğuna dair çok daha güçlü bir gösterge veriyor. Artık bir grafik tasarımcı tutmak istemedikleri, ancak kariyer fırsatları aradıkları açık.
Bundan, uzun kuyruklu anahtar kelimelerin, potansiyel müşterileri tarayıcılardan ayırma becerilerinde ne kadar yararlı olduğunu görebiliriz. Hedef kitlenizin sahip olduğu soruları yanıtladığınızdan emin olun, böylece değerli içerikler oluşturun ve onlara dönüşüm huniniz boyunca seyahat etmede büyük kolaylık sağlayın.
Daha yüksek dönüşüm oranları
Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin, kısa kuyruklu anahtar kelime aramalarına kıyasla genellikle daha yüksek dönüşüm oranlarına sahip olduğu bulunmuştur. Ortalama %36'lık bir dönüşüm oranı göz ardı edilemez! Bu olağanüstü yüksek dönüşüm oranının, yukarıda tartışıldığı gibi kısmen kullanıcının amacını daha iyi anlamasına ve arama motoru sonuç sayfalarında daha yüksek seviyelere çıkmanın daha düşük zorluk seviyesi ve riskine bağlı olduğu düşünülmektedir.
Ayda daha az arama, SERP'lerde daha az rekabete eşittir, belirli web sayfalarının neden tıklandığını ve söz konusu tıklamanın ardındaki motivasyonun CRO başarısı için bir denklem olduğunu daha iyi anladığınız gerçeğiyle birleştirin.
Sonuç olarak, insanların web sayfanızı neden ziyaret ettiğini biliyorsanız, dönüşüm süreçlerinde bir sonraki adıma karar verirken işleri çok daha basit hale getirir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, sitenize satın almaya hazır olan ilgilenen ziyaretçileri çekmenin harika bir yoludur.
Kısa vadeli anahtar kelimeler için artan sıralama şansı
Tabii ki, her şey uzun kuyruklu anahtar kelimelerle ilgili değildir ve muhtemelen sitenizde dönüşüm sağlayan insanların sizi kısa ve uzun kuyruklu arama terimleri karışımı yoluyla bulduklarının farkındasınızdır. Kısa kuyruklu anahtar kelimeler için yüksek sıralama, daha fazla geri bağlantı, daha yüksek etki alanı yetkisi ve mükemmel trafik sayıları anlamına gelebilir. Alaka düzeyini ve dönüşüm oranlarını incelemeden önce bu herkese iyi görünüyor.
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler için SERP'lerde üst sıralarda yer alanların, kısa kuyruklu anahtar kelimeler için daha yüksek sıralama şansı da vardır. Her şey SEO dünyasında çeşitlilik ve denge ile ilgili.
Uzun kuyruklu anahtar kelime dijital pazarlama stratejinize nasıl uyuyor?
Sayfa içi içeriğinizi optimize ederken uzun anahtar kelimelere odaklanmak, açık bir dijital pazarlama görevidir, ancak bundan çok daha fazlası vardır.
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler bulmak, hedef kitlenizin sorduğu popüler soruları keşfetmeyi içerebilir ve bundan, potansiyel tüketicilerinizin neleri kaçırdığına dair farkındalık kazanabilirsiniz. Bu değerli müşteri iç görüleri, dönüşüm sağlamak üzere tasarlanmış bir müşteri yolculuğu sunmak için bir temel sağlayabilir.
İkinci olarak, uzun kuyruklu anahtar kelimeler, çok platformlu bir içerik pazarlama stratejisine katkıda bulunabilir. Araştırmanızda ortaya çıkarmış olabileceğiniz sorular, değerli blog yazısı başlıkları ve sosyal medya gönderileri oluşturur. Yalnızca web sitenizde değil, yapabildiğiniz her yerde hedef kitlenize değer sağlayın. Bu, yalnızca sıralamadaki konumunuzu güçlendirmenize yardımcı olacak, ancak siz ve tüketicileriniz arasında bir güven düzeyi oluşturmanıza yardımcı olacaktır.
Alıntı:
Selman ÇANKAYA