Seo da başarılı olmak herkesin hayali. Google, Yandex ve Bing gibi devasa arama motorlarında sıralama yükseltmek demek ticaret yapılıyorsa kazanç demek. Tabi ticaretle sınırlandırmak yanlış olur, internette sınır yok.
Seo konusunda güçlü bir web site ile mevcut ülke veya sınır dışında da mükemmel noktalara gelmek, popüler olmak mümkün. Tabi çok çalışmak, ince eleyip, sık dokumak çok önemli. Karşınızda, yani başarılı olmaya çalıştığınız arama motorları müthiş akıllı yazılımlar ve algoritmaları sayesinde hata affetmiyor.
Peki subdomain kullanımı seo ile ilişkili mi?
Gelin bu yazımızda, subdomain ve seo arasında merak edilen o ilişkiyi konuşalım. Subdomain nedir merak ediyorsanız, ilgili yazımızı okuyabilir ve subdomain hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.
Subdomain Kullanımı ve Seo
Seo, bir web sitesi, başlığı, meta kelimeleri, meta açıklamaları ve içindeki makaleleri değil. Seo, bir web sitesi için, uçsuz bucaksız bir okyanus. O kadar geniş bir konu ki, seo için şu faydalıdır diyebilmek neredeyse imkansız.
Buna en güzel örnek ise şu olabilir;
Onlarca subdomaine sahip bir web sitesi vardır ve hepsinde ayrı ayrı web siteleri kuruludur. Her subdomain farklı bir anahtar kelimeyi işler ve bu siteler kendi içlerinde de bu anahtar kelimeler için seo çalışması yapmıştır.
Bir de tek alan adı ile çalışan, alt dosya sistemi ile çalışan standart bildiğimiz kategorik düzende oluşturulmuş web sitesi vardır. Kategori yapısı, içerikleri, sayfaları ve metinleri hatta görselleri başarılıdır. Her gün çalışma yapılıyordur. Daima günceldir.
Tek alan adı ile çalışan web sitesinin, onlarca alt alan adı yani subdomainle çalışan web siteyi seo konusunda geçmesi hatta fark atması imkanlar dahilindedir. Bu konuya örnekler de vardır. Aynı sektör içerisinde, sayısız subdomain açıp, her biri içerisinde web site oluşturup başarısız olmuş firmalar mevcuttur. Tüm bunlara karşılık, tek alan adı ile subdomainlerle çalışma yapan rakibine kök söktüren web siteleri de vardır.
Kısacası, çok fazla alt alan adı yani subdomain kullanımı demek, mükemmel seo çalışması demek değildir.
Subdomain Kullanımı Başlı Başına Bir Web Sitesi Demektir
Subdomainler evet bir alt alan adıdır fakat farklı database ile çalışır. Yani gerçek alan adından farklı bir bölümde, farklı bir web sitesi ile farklı bir data tutarak yol alır. Evet alan adı aynıdır ama içerik, belki yazılım, gidilen yol ve şekli tamamen farklıdır veya farklı olabilir.
Lakin tek alan adı ile çalışan ve kategorik olarak bölünmüş bir web sitesi tek database ile çalışır. Web site içerisinde yapılan çalışmalar bölünmez. Bölünmediğinden de, arama motorları kategorik bazda oluşturulmuş web sitelerini site haritası dediğimiz yazılımsal dosya ile tarar ve rahatlıkla indeksler. Fakat subdomainler için, arama motoru indekslemesi bile farklıdır. Subdomainler için farklı arama motoru kaydı oluşturmanız ve farklı işlemler yapmanız gerekir. Ne kadar çok subdomain, o kadar çok web site ve dolayısıyla o kadar çok uğraş, o kadar çok arama motorları ile muhataplık demektir.
Subdomain Kullanımı Seo Konusunda Etkili mi?
Domain (alan adı) elbette seo konusunda anahtar görevi gören ilk başta web sitelerimizi ne üzerine açacaksak ona göre oluşturmamız gereken isimlerdir. Kesinlikle subdomain bu manada etkisizdir demek çok yanlış olur. Fakat yukarıda da belirttiğimiz gibi seo o kadar detaylı bir zincirdir ki, domain bu zincirin sadece bir halkasıdır.
Subdomain Kullanımı ve Zincirin Diğer Halkaları?
Seo denen devasa zincirin her halkası önemlidir dedik. Bu halkalardan ilki de domaindir evet. Fakat bir sektörde 3-5 veya 10 anahtar kelimeden daha fazlası var. En ufak sektörde belki yüzlerce anahtar kelime var ve subdomainle seo başarısı yakalamaya çalışanların mantığı ile yüzlerce anahtar kelime için yüzlerce subdomain oluşturulmalı. Bu hem maliyetli, hem zaman isteyen, hem de kontrolü neredeyse imkansız bir iş. Google gibi teknoloji devleri subdomain kullanıyorlar. Mesela support.google.com bunlardan bir tanesi. Bakın Google bunu seo için yapmadıysa, ki seo yapmaya ihtiyacı yok, alt alan adı yani subdomainle, farklı bir alan yaratıp, kullanıcılarına o alanda farklı bir hizmet vermeyi amaçlamış. Eğer Google, google.com alan adına bir de arama.google.com diye bir alt alan adı ekleseydi, ne kadar mantıksız olurdu değil mi? Halbuki Googleın alanı arama. Google buna ihtiyaç duymamış çünkü işini tek domain le yani arama görevini tek alan adı ile yapmış ve de başarılı olmuş.
Anlatmaya çalıştığımız kısacası, başarının anahtarı onlarca anahtar kelime ile açılmış subdomaindir yanlışını göstermeye çalışmak. Bunun aşırı maliyetli olduğunu, zaman kaybına ve iş yüküne neden olduğunu unutmayın.
Subdomain Kullanımı Hangi Durumlarda Mantıklı?
Büyük bir firmanın, alt şirketleri vardır. Farklı dillerde yayın yapan web sitelerine ihtiyacı olabilir. Ya da aynı şirketin birden fazla alt şirketi vardır ve hepsinin hizmet alanı farklıdır. Subdomain işte bu tip durumlar için bulunmaz nimettir. İstenilen sayıda alt alan adı ile sayısız şirket oluşturabilir ve hepsine farklı yazılımlar ve içeriklerle girişler yapabilirsiniz.
Subdomain, farklı dillerde çalışması gereken web siteleri içinde güzel bir çözümdür. Aynı web sitesinden onlarca dilde yapılacak şekilde kopyalama işlemi yapılır ve içerikler, istenilen dillere göre düzenlenir. Bu işlemi yapan ve hala kullanan belki yüzlerce şirket bulunmaktadır.
Seo konusunda güçlü bir web site ile mevcut ülke veya sınır dışında da mükemmel noktalara gelmek, popüler olmak mümkün. Tabi çok çalışmak, ince eleyip, sık dokumak çok önemli. Karşınızda, yani başarılı olmaya çalıştığınız arama motorları müthiş akıllı yazılımlar ve algoritmaları sayesinde hata affetmiyor.
Peki subdomain kullanımı seo ile ilişkili mi?
Gelin bu yazımızda, subdomain ve seo arasında merak edilen o ilişkiyi konuşalım. Subdomain nedir merak ediyorsanız, ilgili yazımızı okuyabilir ve subdomain hakkında daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.
Subdomain Kullanımı ve Seo
Seo, bir web sitesi, başlığı, meta kelimeleri, meta açıklamaları ve içindeki makaleleri değil. Seo, bir web sitesi için, uçsuz bucaksız bir okyanus. O kadar geniş bir konu ki, seo için şu faydalıdır diyebilmek neredeyse imkansız.
Buna en güzel örnek ise şu olabilir;
Onlarca subdomaine sahip bir web sitesi vardır ve hepsinde ayrı ayrı web siteleri kuruludur. Her subdomain farklı bir anahtar kelimeyi işler ve bu siteler kendi içlerinde de bu anahtar kelimeler için seo çalışması yapmıştır.
Bir de tek alan adı ile çalışan, alt dosya sistemi ile çalışan standart bildiğimiz kategorik düzende oluşturulmuş web sitesi vardır. Kategori yapısı, içerikleri, sayfaları ve metinleri hatta görselleri başarılıdır. Her gün çalışma yapılıyordur. Daima günceldir.
Tek alan adı ile çalışan web sitesinin, onlarca alt alan adı yani subdomainle çalışan web siteyi seo konusunda geçmesi hatta fark atması imkanlar dahilindedir. Bu konuya örnekler de vardır. Aynı sektör içerisinde, sayısız subdomain açıp, her biri içerisinde web site oluşturup başarısız olmuş firmalar mevcuttur. Tüm bunlara karşılık, tek alan adı ile subdomainlerle çalışma yapan rakibine kök söktüren web siteleri de vardır.
Kısacası, çok fazla alt alan adı yani subdomain kullanımı demek, mükemmel seo çalışması demek değildir.
Subdomain Kullanımı Başlı Başına Bir Web Sitesi Demektir
Subdomainler evet bir alt alan adıdır fakat farklı database ile çalışır. Yani gerçek alan adından farklı bir bölümde, farklı bir web sitesi ile farklı bir data tutarak yol alır. Evet alan adı aynıdır ama içerik, belki yazılım, gidilen yol ve şekli tamamen farklıdır veya farklı olabilir.
Lakin tek alan adı ile çalışan ve kategorik olarak bölünmüş bir web sitesi tek database ile çalışır. Web site içerisinde yapılan çalışmalar bölünmez. Bölünmediğinden de, arama motorları kategorik bazda oluşturulmuş web sitelerini site haritası dediğimiz yazılımsal dosya ile tarar ve rahatlıkla indeksler. Fakat subdomainler için, arama motoru indekslemesi bile farklıdır. Subdomainler için farklı arama motoru kaydı oluşturmanız ve farklı işlemler yapmanız gerekir. Ne kadar çok subdomain, o kadar çok web site ve dolayısıyla o kadar çok uğraş, o kadar çok arama motorları ile muhataplık demektir.
Subdomain Kullanımı Seo Konusunda Etkili mi?
Domain (alan adı) elbette seo konusunda anahtar görevi gören ilk başta web sitelerimizi ne üzerine açacaksak ona göre oluşturmamız gereken isimlerdir. Kesinlikle subdomain bu manada etkisizdir demek çok yanlış olur. Fakat yukarıda da belirttiğimiz gibi seo o kadar detaylı bir zincirdir ki, domain bu zincirin sadece bir halkasıdır.
Subdomain Kullanımı ve Zincirin Diğer Halkaları?
Seo denen devasa zincirin her halkası önemlidir dedik. Bu halkalardan ilki de domaindir evet. Fakat bir sektörde 3-5 veya 10 anahtar kelimeden daha fazlası var. En ufak sektörde belki yüzlerce anahtar kelime var ve subdomainle seo başarısı yakalamaya çalışanların mantığı ile yüzlerce anahtar kelime için yüzlerce subdomain oluşturulmalı. Bu hem maliyetli, hem zaman isteyen, hem de kontrolü neredeyse imkansız bir iş. Google gibi teknoloji devleri subdomain kullanıyorlar. Mesela support.google.com bunlardan bir tanesi. Bakın Google bunu seo için yapmadıysa, ki seo yapmaya ihtiyacı yok, alt alan adı yani subdomainle, farklı bir alan yaratıp, kullanıcılarına o alanda farklı bir hizmet vermeyi amaçlamış. Eğer Google, google.com alan adına bir de arama.google.com diye bir alt alan adı ekleseydi, ne kadar mantıksız olurdu değil mi? Halbuki Googleın alanı arama. Google buna ihtiyaç duymamış çünkü işini tek domain le yani arama görevini tek alan adı ile yapmış ve de başarılı olmuş.
Anlatmaya çalıştığımız kısacası, başarının anahtarı onlarca anahtar kelime ile açılmış subdomaindir yanlışını göstermeye çalışmak. Bunun aşırı maliyetli olduğunu, zaman kaybına ve iş yüküne neden olduğunu unutmayın.
Subdomain Kullanımı Hangi Durumlarda Mantıklı?
Büyük bir firmanın, alt şirketleri vardır. Farklı dillerde yayın yapan web sitelerine ihtiyacı olabilir. Ya da aynı şirketin birden fazla alt şirketi vardır ve hepsinin hizmet alanı farklıdır. Subdomain işte bu tip durumlar için bulunmaz nimettir. İstenilen sayıda alt alan adı ile sayısız şirket oluşturabilir ve hepsine farklı yazılımlar ve içeriklerle girişler yapabilirsiniz.
Subdomain, farklı dillerde çalışması gereken web siteleri içinde güzel bir çözümdür. Aynı web sitesinden onlarca dilde yapılacak şekilde kopyalama işlemi yapılır ve içerikler, istenilen dillere göre düzenlenir. Bu işlemi yapan ve hala kullanan belki yüzlerce şirket bulunmaktadır.