Site İçi SEO Faktörleri
Geçmişten günümüze kadar Google Güncellemeleri incelendiğinde, 200’ü aşkın Sıralama Kriteri olduğunu söylemiştik. Ana başlıklar altında topladığımız bu SEO Kriterlerinden ilki, bir önceki yazımızda bahsettiğimiz Domain ve SEO ilişkisiydi. Bu yazımızda da Site İçi SEO Faktörlerinden Bahsedeceğiz. Üç ana başlık altında ele aldığımız Site İçi SEO Faktörlerinden ilki SEO’da Meta ve Başlık Faktörleri konusudur.
SEO’da Meta, Başlık ve Anahtar Kelime Faktörleri
Title Etiketinde Anahtar Kelime Kullanımı
SEO çalışmaları kapsamında, Title (başlık) etiketinde anahtar kelime kullanımı, Google sıralama faktörlerine etki eden önemli bir kriterdir. Title etiketinin, sayfa içeriğinden sonra en önemli kısmı oluşturduğu söylenebilir. Arama sonuçlarında listelenen sitelerin “Title etiketleri” site ve içeriğin özetini barındıran önemli bir alandır. Bu yüzden title etiketinde içeriğinize uygun olan anahtar kelimeyi kullanmalısınız. Böylelikle kullanıcıların yapmış olduğu aramalarda sizin sitenize ulaşmalarını kolaylaştırmış olacaksınız. Kullanıcılar yapmış oldukları aramalarda çoğunlukla başlık etiketine bakarak siteye giriş yaparlar. Google’ın bu açıdan önem verdiği nokta, her zaman kullanıcıların doğru bilgiye kolay yoldan ulaşmasını sağlamaktır.
Yazı Başlığında Anahtar Kelime Kullanımı
Sitenizde yer alan içeriklerin başlıklarında, içeriği anlatan anahtar kelimenin yer alması önemli bir faktördür. Çünkü sitenizde yer alan içeriklerin başlıklarını, içeriğin özeti gibi düşünmelisiniz. Bu yüzden oluşturulacak başlığın, içeriğin anlaşılmasını sağlayacak ve içerikle birebir uyumlu olacak şekilde olmasına dikkat etmelisiniz. Bu konudaki tavsiyemiz; başlıkları oluştururken ilk iki kelimenizi anahtar kelime olarak kullanmanız size fayda sağlayacaktır.
Description Etiketinde Anahtar Kelime Kullanımı
Description (tanım) etiketi de Google sıralamanıza olumlu katkı sağlayan bir diğer faktördür. Description alanına en fazla 160 karakter kullanarak, içerikle ilgili bilgi veren bir yazı girilmelidir. Oluşturulacak description alanında, içeriğin özeti ve içeriğiniz ile uyumlu olan anahtar kelimelerinizin yer alması gerekmektedir. Bu faktörde Google sıralamalarına olumlu yönde katkı sağlamaktadır.
H1 Etiketinde Anahtar Kelimenin Kullanımı
H1 etiketlerinin kullanılması sayfa-SEO uyumluluk kuralları arasında yer almaktadır. H1 etiketlerinin ikinci başlığınız olduğunu unutmayınız ve kullanımına özen gösteriniz. Sayfa içerisinde anahtar kelimelerin geçtiği H1 etiketiyle başlıklar kullanmanız, SEO değerlerinde size katkı sağlayacaktır. Nitekim yapılmış olan Google analiz sonuçlarına göre; H1 etiketi kullanan sitelerin, kullanmayan sitelere göre daha ön planda oldukları saptanmıştır.
Kaynak: http://www.stratejikseo.com/site-ici-seo...ve-baslik/
Geçmişten günümüze kadar Google Güncellemeleri incelendiğinde, 200’ü aşkın Sıralama Kriteri olduğunu söylemiştik. Ana başlıklar altında topladığımız bu SEO Kriterlerinden ilki, bir önceki yazımızda bahsettiğimiz Domain ve SEO ilişkisiydi. Bu yazımızda da Site İçi SEO Faktörlerinden Bahsedeceğiz. Üç ana başlık altında ele aldığımız Site İçi SEO Faktörlerinden ilki SEO’da Meta ve Başlık Faktörleri konusudur.

SEO’da Meta, Başlık ve Anahtar Kelime Faktörleri
Title Etiketinde Anahtar Kelime Kullanımı
SEO çalışmaları kapsamında, Title (başlık) etiketinde anahtar kelime kullanımı, Google sıralama faktörlerine etki eden önemli bir kriterdir. Title etiketinin, sayfa içeriğinden sonra en önemli kısmı oluşturduğu söylenebilir. Arama sonuçlarında listelenen sitelerin “Title etiketleri” site ve içeriğin özetini barındıran önemli bir alandır. Bu yüzden title etiketinde içeriğinize uygun olan anahtar kelimeyi kullanmalısınız. Böylelikle kullanıcıların yapmış olduğu aramalarda sizin sitenize ulaşmalarını kolaylaştırmış olacaksınız. Kullanıcılar yapmış oldukları aramalarda çoğunlukla başlık etiketine bakarak siteye giriş yaparlar. Google’ın bu açıdan önem verdiği nokta, her zaman kullanıcıların doğru bilgiye kolay yoldan ulaşmasını sağlamaktır.
Yazı Başlığında Anahtar Kelime Kullanımı
Sitenizde yer alan içeriklerin başlıklarında, içeriği anlatan anahtar kelimenin yer alması önemli bir faktördür. Çünkü sitenizde yer alan içeriklerin başlıklarını, içeriğin özeti gibi düşünmelisiniz. Bu yüzden oluşturulacak başlığın, içeriğin anlaşılmasını sağlayacak ve içerikle birebir uyumlu olacak şekilde olmasına dikkat etmelisiniz. Bu konudaki tavsiyemiz; başlıkları oluştururken ilk iki kelimenizi anahtar kelime olarak kullanmanız size fayda sağlayacaktır.

Description Etiketinde Anahtar Kelime Kullanımı
Description (tanım) etiketi de Google sıralamanıza olumlu katkı sağlayan bir diğer faktördür. Description alanına en fazla 160 karakter kullanarak, içerikle ilgili bilgi veren bir yazı girilmelidir. Oluşturulacak description alanında, içeriğin özeti ve içeriğiniz ile uyumlu olan anahtar kelimelerinizin yer alması gerekmektedir. Bu faktörde Google sıralamalarına olumlu yönde katkı sağlamaktadır.

H1 Etiketinde Anahtar Kelimenin Kullanımı
H1 etiketlerinin kullanılması sayfa-SEO uyumluluk kuralları arasında yer almaktadır. H1 etiketlerinin ikinci başlığınız olduğunu unutmayınız ve kullanımına özen gösteriniz. Sayfa içerisinde anahtar kelimelerin geçtiği H1 etiketiyle başlıklar kullanmanız, SEO değerlerinde size katkı sağlayacaktır. Nitekim yapılmış olan Google analiz sonuçlarına göre; H1 etiketi kullanan sitelerin, kullanmayan sitelere göre daha ön planda oldukları saptanmıştır.
Kaynak: http://www.stratejikseo.com/site-ici-seo...ve-baslik/