Tutsaq
Yeni Üye
- Katılım
- 18 Mar 2021
- Mesajlar
- 58
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 37
10 Şubat’ta Google, İngilizce’de ABD merkezli aramalar için yeni bir sıralama sinyali olan Passage Ranking’in yayına girdiğini duyurdu. Passage Ranking, Google’ın aramadaki web sayfalarındaki alakalı bölümleri belirlemek ve sıralamak için geliştirdiği yeni bir yaklaşımdır.
Google , Ekim 2020’de yeni özelliğe ilişkin duyurusunda , Geçiş Sıralaması’nın son derece spesifik arama sorgularına yanıtlar bulmaya nasıl yardımcı olabileceğini vurguladı.
“Çok özel aramalar doğru olması en zor olanı olabilir, çünkü bazen sorunuzu yanıtlayan tek cümle bir web sayfasının derinliklerine gömülmüş olabilir. Son zamanlarda sıralamada bir atılım yaptık ve artık sadece web sayfalarını değil, sayfalardan tek tek bölümleri de indeksleyebiliyoruz. Yalnızca sayfanın genelini değil, belirli bölümlerin alaka düzeyini daha iyi anlayarak, aradığınız o samanlıkta iğne içeren bilgileri bulabiliriz. ”
Bu makalede, geçiş sıralamasının ne olduğuna, sıralamanızı nasıl etkileyeceğine ve değişime hazır olduğunuzdan emin olmak için hangi adımları atabileceğinize bakacağız.
Passage Ranking Nedir?
Passage Ranking, çeşitli konuları ele alan sayfaları daha iyi anlamayı amaçlayan yeni bir sıralama faktörüdür.
Başka bir deyişle, Passage Ranking’den önce Google, sayfanın konusunu bir bütün olarak değerlendirerek bu pasajların aramada görünme olasılığını azalttı.
Şimdi Google, arama sorgularıyla son derece alakalı web sayfalarının derinliklerine gömülü pasajları ve hatta tek cümleleri tanımlıyor.
Passage Ranking Nasıl Çalışır?
Passage Ranking’in kullanıma sunulmasından önce, Google bir web sayfasının içeriğini bir bütün olarak analiz etti.
İşte bir örnek:
Bir web sitesinde farklı kahve çeşitleri yapmak için talimatlar içeren tek bir derinlemesine sayfa olduğunu varsayalım : cappuccino, cortado, espresso, düz beyaz, soğuk demleme ve mochaccino – tüm tarifler tek sayfada. Google, bu sayfanın “kahve tarifleri” genel konusuyla ilgili olduğu sonucuna varırdı.
Bunu, her tür kahve içeceği için talimatların bulunduğu birden çok sayfası olan başka bir siteyle karşılaştırın . Google, sitenin “kapuçino tarifi”, “cortado tarifi” gibi belirli konularda içeriğe sahip olduğuna karar verir. Bu sayfalar Google’ın SERP’lerinde bir avantaja sahip olacaktı, çünkü yukarıda bahsedilen rakip sayfası genel olarak “kahve tarifleri” ile karşılaştırıldığında daha az spesifik ve odaklanmış görünecektir.
Passage Ranking ile Google, daha uzun sayfayı analiz edebilir ve birkaç belirli konuyu kapsadığını görebilir. Sonuç olarak, alaka düzeyi yüksek bilgiler içeren daha uzun sayfaların bölümleri artık aramada daha üst sıralarda yer alabilir.
Passage Ranking’den Kimler Etkilenecek?
Passage Ranking, öncelikle SEO odaklı en iyi uygulamaları kullanmayan içerik oluşturuculara yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Eğer öyleyseniz, muhtemelen etkilenmeyeceksiniz. Google, aksi takdirde çok iyi yapılandırılmamış, uzun soluklu sayfalarda kaybolacak ilgili bölümleri tanımlama ve sıralama becerilerini geliştirdi.
İçerik pazarlamacıları Passage Ranking’e yanıt olarak neyi farklı şekilde yapmalıdır?
Tamamen içsel olan bir değişiklik ve yapmanız gereken hiçbir şey yok. Bir sayfanın içeriğini daha ayrıntılı bir şekilde anlamakta ve bir sayfanın farklı bölümlerini bağımsız olarak puanlamakta daha iyi hale geliyoruz. ”
Ama biz SEO Uzmanları için gerçekten bir anlamı yok mu?
Biz var sanıyoruz.
Çok derin ve eksiksiz içerik oluşturmak için fazladan yol kat etmek, içerik oluşturucular için bazen meyve vermedi. Neden? Çünkü Google, çok özel arama sorgularını içeriğinizin derinlikleriyle eşleştirmekte zorlandı. Google, bu kadar iyi uyan küçük pasajları belirleyemedi.
Google daha iyi hale geldi ve artık pasajları belirleyip sıralayabilir, böylece çok detaylı içerik sağlamanın artık daha fazla ziyaretçiye yol açabileceğini varsayabiliriz.
Sonuç
Passage Ranking yeni bir sıralama sinyalidir, ancak SEO’nun en iyi uygulamalarına odaklanmanın önemi değişmedi. Arama için optimize edilmiş yüksek değerli içerik oluşturmaya devam ettiğinizde Google’ın arama sonuçlarında önemli bir yer edineceksiniz.
Şimdi yalnızca Passage Ranking’e güvenmenizi ve içeriğinizi iyi yapılandırmayı bırakmanızı önermiyoruz. Bunun yerine, Geçiş Sıralamasını Google’ın içeriğinizdeki küçük cevherleri bulmasına yardımcı olan bir bonus olarak düşünün.