Tutsaq
Yeni Üye
- Katılım
- 18 Mar 2021
- Mesajlar
- 58
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 37
- Yüksek Kaliteli İçerik Yayınlayın
Arama Amacı
Kullanıcıların sizi bulmak için kullandıkları anahtar kelimeler, SEO kriterleri arasında yer alır. Bunlar sayesinde, insanların size nasıl ulaştıklarını görmüş olursunuz. Tüm bu anahtar kelimeleri tespit edip, içeriklerinize entegre edebilirsiniz. Bunun için Google Analytics veya Search Console araçlarından faydalanabilirsiniz. Ayrıca buradan bulacağınız anahtar kelimeleri tüm diğer SEO’larınızda da kullanabilirsiniz. Yalnızca çok fazla kullanmaktan kaçının. Google, benzer anahtar kelimelerin sürekli kullanılmasından hoşlanmaz.
[IMG alt="Arama Amacı"]https://cremicro.com/wp-content/uploads/2021/05/5326066.jpg[/IMG]
Arama Amacı
Anahtar Kelime Araştırması
Google SEO kriterleri arasında en önemli nokta, anahtar kelimelerdir. Bunları, sizinle alakalı olması gereken bazı kelime gruplarıdır. Anahtar kelimeleri doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Sizinle alakalı olan ve kullanıcılar tarafından sıkça kullanılan kelimeleri bulmak için bazı araştırmalar yapmalısınız. Bu işlemi çeşitli yollardan gerçekleştirebilirsiniz. En iyi ve bilindik yöntem, Google anahtar kelime planlayıcısıdır. Buradan, en sık kullanılan anahtar kelimeleri tespit edebilirsiniz. Ayrıca, arama motoruna yazdığınız anahtar kelimeler sonucunda karşınıza çıkan benzer sonuçlardan da faydalanabilirsiniz. Ek olarak, rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri de örnek olarak kullanabilirsiniz. Birçok yöntem sayesinde, en alakalı ve verimli olan anahtar kelimelerini kullanabilirsiniz.
Sesli Arama
Gelişen teknoloji sayesinde SEO kriterleri de oldukça genişledi. Mobil kullanıcıların büyük bir çoğunluğu artık sesli aramalardan yararlanıyor. Siri ve Alexa gibi araçlar sayesinde, çok daha kolay ve hızlı aramalar yapılabiliyor. Bu teknolojide yer almak için siz de SEO’nuzu sesli aramalara uygun bir şekilde oluşturun. Bu sonuçlarda yer alacak SEO’lar kullanmalısınız. Sıkça aranan anahtar kelimeler sayesinde, öne çıkma olasılığınızı arttırın.
Zengin Snippetler
Uzantılar, Google SEO kriterleri arasında en sık kullanılan bir diğer çalışmadır. Web sitenizin arama sonuçlarındaki performansını arttıran bir çalışmadır. Bu uzantılar sayesinde, web siteniz hakkında çok daha fazla bilgiyi arama sonuçlarında göstermiş olursunuz. Böylece, kullanıcıların dikkatini çekerek çok daha hızlı bir şekilde trafik çekmiş olursunuz. Zengin snippetler birden fazla özellik taşır. İçeriğinizin puanını, kategorilerini veya sayfalarını tek tek gösterebilir. Bu sayede arama yapan kullanıcıya direkt olarak görmek istediği şeyi önüne sunar. Kısaca snippetler, başarılı SEO’lar sayesinde web sitenizin performansını arttırabilen bir özelliktir.
- Sitenizi Mobil Uyumlu Hale Getirin
- Güvenli Bir Web Sitesi (HTTPS) oluşturun
- Kullanıcı Deneyiminizi İyileştirin
Site Mimarisi
Sitenizin doğru bir mimariye sahip olması başarılı SEO kriterleri arasında yer alır. Karmaşadan uzak, sade ve kullanışlı tasarımlar oluşturmalısınız. İlk defa gelen bir ziyaretçinin içerisinde kaybolmaması gerekir. Ayrıca tüm sayfalar ve içerikler bir düzen içerisinde bulunmalı. Sayfaların hiyerarşik yapısı olmalı. İçerik yazılarınız dağınık olmamalı. Tüm kategorileriniz, içeriklerinizle bir uyum içerisinde birbirine bağlanmalı. Ayrıca breadcrumb sayesinde, kullanıcı deneyimini güçlendirin. Site mimarisi için breadcrumb’lar birebirdir. Bu sayede hem kullanıcılar için hem de arama botları için kolay bir site haritası oluşturmuş olursunuz. Bahsettiğim site haritası özellikle arama botları için önemlidir. Bu haritalar sayesinde arama botları, web sitenizin içeriklerini öğrenir ve içerisinde gezinirler. Böylece, içeriklerinizi kolayca arama sonuçlarında sergileyebilirler.
- Sayfa Hızınızı Optimize Edin
- Sayfa İçi Optimizasyonunuzda Ustalaşın
Metadata
Meta etiketleri, bilindik SEO kriterleri içerisindedir. Bunlar, sayesinde sitenizi arama sonuçlarında öne çıkartabilirsiniz. Alakalı anahtar kelimeler ile kullanıcıların önüne çıkabilirsiniz. Meta başlık ve açıklamalarınızı kısa ve öz tutmalısınız. Hedef kitlenizin size ulaşmak için kullandığı kelimeleri analiz edin. Böylece bunları meta yazılarınızda kullanabilirsiniz.
Schema
Schema çalışmaları, Google SEO kriterlerini için bir araçtır. Bunlar sayesinde arama botları sizi çok daha iyi tanır. İçeriklerinizi detaylıca izler ve analiz eder. Böylece alakalı arama sonuçlarında sizi ön sıralara çıkarmaya çalışır. Bunlar sitenize gizlenmiş kodlardan oluşur. Google tarafından şekillenmiş kodlardır. Neredeyse 600’e yakın farklı schema türü vardır. Siz de sitenizin header kısmına çeşitli schemalar ekleyebilirsiniz.
[IMG alt="Schema"]https://cremicro.com/wp-content/uploads/2021/05/20944157-scaled.jpg[/IMG]
Schema
İç Bağlantı Yapısı
Arama botlarının ve gelen ziyaretçilerin sizi daha iyi anlaması için kullanılan SEO kriterleri arasındadır. Bunlar ile web sitenizin iç bağlantı yapısı tespit edilir ve sisteme kaydedilir. Kullanıcı deneyimi için de gerekli olan bir çalışmadır. Site yapısının karmaşık olmasını engellemek ve daha kolay bir gezinti sağlamak için yapılan bir SEO çalışmasıdır. Ayrıca arama botlarının sizi daha net anlaması için buna ihtiyacınız var. Böylece alakalı sonuçlarda sizi de kullanıcılara gösterebilir. İç bağlantı yapısı karmaşık olursa, arama motorları tarafından kalite puanınız düşürülebilir. Bu da sıralamada gerilemenize neden olabilir.
- İlgili ve Yetkili Backlinkler Elde Edin
NOT ALİNTİDİR