Google Adwords Kalite Puanı
Google, günümüzde internet kullanıcılarının arama yaparken en çok tercih ettiği arama motorudur. Bu yüzden Google kullanıcılar ile web siteleri buluşturan bir aracı konumuna gelmiştir. Bu da kullanıcılar ve web siteleri açısından Google’ın ne kadar önemli olduğunun bir kanıtıdır. Google’ın bu konuda en çok önem verdiği durumsa, ziyaretçilere en doğru bilgiyi içeren sayfayı, en hızlı şekilde ulaştırmaktır. Böylelikle ziyaretçinin kullanım deneyimini en üst seviyede yaşamasını hedeflemektedir.
Google’da ilk sayfada ve en üstte yer almanın iki farklı yolu vardır. Birinci yol, sitelerin yaptıkları SEO çalışmaları ile organik sonuçları hedefleyerek arama sonuç sayfalarının üst sıralarında yer almasıdır. İkinci yol ise, Google Adwords reklamlarını tercih ederek ücretli konumlar ile arama sonuç sayfalarının üst sıralarında yer almaktır. Bu bakımdan Google, e-ticaret firmalarının, kullanıcılara ulaşması konusunda önemli bir köprü görevi üstlenmektedir. E-ticaret firmaları Google Adwords reklam kampanyaları ile kullanıcılara ulaşmayı hedeflemektedir.
Ücretli reklam hizmeti konusunda dikkat edilmesi gereken ve unutulmaması gereken bazı durumlar vardır. Google Adwords reklam hizmeti kullanıyor olmanız veya reklam bütçenizin yüksek olması arama sonuç sayfalarında ilk sırada yer almanız için tek başına yeterli bir durum değildir. Çünkü Google, hazırlanan reklam kampanyalarını sadece bütçelerine göre değil, bazı kalite kriterlerini de dikkate alarak sıralar. O zaman, kalite puanının ne olduğuna ve kalite puanını etkileyen faktörlerin neler olduğuna bir göz atalım.
Google Adwords Kalite Puanı Nedir?
Google Adwords kalite puanı; reklam kampanyanız, seçtiğiniz anahtar kelimeleriniz ve açılış sayfanızın kalitesine yönelik hesaplanan bir tahmindir. Kalite puanları 1-10 arası bir ölçek kullanılarak belirlenir. Reklam sıralamasına doğrudan etki eden iki parametre vardır. Bunlar tıklama başına maliyet ve kalite puanıdır. Google tarafından bunun formülleştirilmiş hali ise; ‘Reklam sıralaması = Maksimum TBM x Kalite puanı’ şeklindedir. Reklamınızın kalite puanı ne kadar yüksekse, tıklama başına ödenecek tutar o kadar düşecektir. Bu da demek oluyor ki, Google için kaliteli reklam, sizin için ucuz bütçeli reklamdır. Kalitesi yüksek reklamlar, reklam maliyetlerinin düşmesini ve daha iyi reklam konumları elde edilmesine olanak sağlamaktadır.
Google Adwords Kalite Puanını Etkileyen Kriterler Nelerdir?
Google, hesabınızdaki tüm anahtar kelimeler için 1 ile 10 arasında tahmini bir kalite puanı ölçeklendirmektedir. Bu, anahtar kelimelerin eşleştiği reklam ve açılış sayfalarının kalitesine ilişkin belirlenen bir tahmindir. Bu tahmini kalite puanları temel olarak; beklenen tıklanma oranı, reklam alaka düzeyi, açılış sayfası deneyimine göre hesaplanmaktadır. Genel olarak Google Adwords kalite puanını etkileyen faktörler ise şunlardır:
Reklamın Beklenen Tıklanma Oranı
Google tarafından, oluşturulan reklam kampanyasının, belirlenen anahtar kelimeler ile ne derece eşleşme sağlayacağı ve buna bağlı olarak ne kadar tıklama alacağı hesaplanır. Bunun üzerinden bir değerlendirme yapılır. Seçtiğiniz anahtar kelimelerin reklam konumuna bağlı olarak geçmişteki performansları da bu değerlendirmede göz önünde bulundurulur. Sisteme girdiğiniz reklam metinleri ile belirlediğiniz anahtar kelimelerin uyuşması önemlidir. Çünkü Google’ın tıklama oranını hesaplarken belirlediği tablo ile sizin oluşturduğunuz tablonun uyuşması gerekmektedir. Aksi takdirde reklamlarınızın beklenen tıklama oranları düşük olacaktır.
Reklamın beklenen tıklama oranı puanını yüksek tutmak için bazı hususlara dikkat etmeniz, size fayda sağlayacaktır. Bu konuda sizlere yardımcı olacak birkaç tavsiye;
• Kullanmayı düşündüğünüz anahtar kelimeler için önceden aramalar yapın. Örnek reklam metinlerini bulun ve inceleyin. Bu reklam metinlerinde anahtar kelimelerin ne şekilde kullanıldığını tahlil ederek, kendi reklam kampanyalarınızı oluşturun.
• Verdiğiniz reklam kampanyasında kullandığınız anahtar kelimelerin reklam metninin içinde ve sitenizdeki metinlerde yer almasına özen gösterin.
• Adwords reklamınızda görünecek olan URL uzantısını belirlerken; URL içerisinde anahtar kelimenizi veya anlamsal olarak ona en yakın kelimeleri geçirmeye dikkat edin.
• Oluşturacağınız reklam metinlerini, hedef kitlenizin ilgisini çekecek şekilde hazırlayın. “Hemen incele” ve “satın al” ve benzeri şekillerde harekete geçirici özellikte olmasına dikkat edin.
Reklam Alaka Düzeyi
Reklam alaka düzeyi, kalite puanı belirlenirken en kolay optimize edilenidir. Reklam metinlerinizin, ziyaretçiler tarafından yapılan aramalarda kullanılan anahtar kelimeler ile ne kadar alakalı olduğu değerlendirilmektedir. Reklam alaka düzeyi kriterinden yüksek puan alabilmek için kullanacağınız anahtar kelimelerin önceden araştırmasını ve tahlilini iyi yapın. Belirlediğiniz anahtar kelimeleri, Google anahtar kelime bulucu üzerinden sorgulatın. Daha önceden bu anahtar kelimeler ile yapılmış sorgulamalara göz gezdirin ve reklam metinlerinizi oluştururken önceki sorgulamaları dikkate alın. Ayrıca kampanyanızda kullanacağınız anahtar kelimeleri Google üzerinden aratırken, karşınıza çıkan diğer sorgulamaları reklam metninizde kullanmanız yararlı olabilir.
Açılış Sayfası Deneyimi
Açılış sayfası kalitesi kısmında, reklamınıza tıklayan kullanıcının açılan web sayfası içerisindeki davranışları değerlendirilir. Burada; sayfanın açılma hızı, sayfanın kolay gezilebiliyor olması, açılan sayfanın anahtar kelime ile alaka düzeyi ve sayfanızın şeffaflığı gibi kriterler üzerinden değerlendirmeler yapılmaktadır. Bu kriterlere göre de Google tarafından, kalite puanı verilmektedir. Burada göz önünde bulundurmanız gereken bazı ayrıntılar vardır. Örneğin, açılış sayfanızda yer alan içeriğin özgün olmasına özen gösterin. Açılış sayfanızı sade, gözü yormayacak, gezinmeyi zorlaştırmayacak şekilde düzenleyin. Reklam metninizde kullandığınız anahtar kelimelerin, açılış sayfasında sıkça kullanılmış olmasına dikkat edin.
Google Adwords reklam kampanyalarının kalite puanları hesaplanırken genel olarak yukarıda bahsedilen bu üç hususa dikkat edilmektedir. Bunlar haricinde kalite puanına etki eden diğer kriterleri de birkaç cümle ile özetlemek faydalı olacaktır.
Kalite puanına etki eden diğer faktörler;
Google kalite puanının hesaplanması ile ilgili bilgilerin devamına Sanal Yönetmen blog sayfamızda yer alan Google Kalite Puanı Hesaplama yazısından ulaşabilirsiniz.
Google, günümüzde internet kullanıcılarının arama yaparken en çok tercih ettiği arama motorudur. Bu yüzden Google kullanıcılar ile web siteleri buluşturan bir aracı konumuna gelmiştir. Bu da kullanıcılar ve web siteleri açısından Google’ın ne kadar önemli olduğunun bir kanıtıdır. Google’ın bu konuda en çok önem verdiği durumsa, ziyaretçilere en doğru bilgiyi içeren sayfayı, en hızlı şekilde ulaştırmaktır. Böylelikle ziyaretçinin kullanım deneyimini en üst seviyede yaşamasını hedeflemektedir.
Google’da ilk sayfada ve en üstte yer almanın iki farklı yolu vardır. Birinci yol, sitelerin yaptıkları SEO çalışmaları ile organik sonuçları hedefleyerek arama sonuç sayfalarının üst sıralarında yer almasıdır. İkinci yol ise, Google Adwords reklamlarını tercih ederek ücretli konumlar ile arama sonuç sayfalarının üst sıralarında yer almaktır. Bu bakımdan Google, e-ticaret firmalarının, kullanıcılara ulaşması konusunda önemli bir köprü görevi üstlenmektedir. E-ticaret firmaları Google Adwords reklam kampanyaları ile kullanıcılara ulaşmayı hedeflemektedir.
Ücretli reklam hizmeti konusunda dikkat edilmesi gereken ve unutulmaması gereken bazı durumlar vardır. Google Adwords reklam hizmeti kullanıyor olmanız veya reklam bütçenizin yüksek olması arama sonuç sayfalarında ilk sırada yer almanız için tek başına yeterli bir durum değildir. Çünkü Google, hazırlanan reklam kampanyalarını sadece bütçelerine göre değil, bazı kalite kriterlerini de dikkate alarak sıralar. O zaman, kalite puanının ne olduğuna ve kalite puanını etkileyen faktörlerin neler olduğuna bir göz atalım.
Google Adwords Kalite Puanı Nedir?
Google Adwords kalite puanı; reklam kampanyanız, seçtiğiniz anahtar kelimeleriniz ve açılış sayfanızın kalitesine yönelik hesaplanan bir tahmindir. Kalite puanları 1-10 arası bir ölçek kullanılarak belirlenir. Reklam sıralamasına doğrudan etki eden iki parametre vardır. Bunlar tıklama başına maliyet ve kalite puanıdır. Google tarafından bunun formülleştirilmiş hali ise; ‘Reklam sıralaması = Maksimum TBM x Kalite puanı’ şeklindedir. Reklamınızın kalite puanı ne kadar yüksekse, tıklama başına ödenecek tutar o kadar düşecektir. Bu da demek oluyor ki, Google için kaliteli reklam, sizin için ucuz bütçeli reklamdır. Kalitesi yüksek reklamlar, reklam maliyetlerinin düşmesini ve daha iyi reklam konumları elde edilmesine olanak sağlamaktadır.
Google Adwords Kalite Puanını Etkileyen Kriterler Nelerdir?
Google, hesabınızdaki tüm anahtar kelimeler için 1 ile 10 arasında tahmini bir kalite puanı ölçeklendirmektedir. Bu, anahtar kelimelerin eşleştiği reklam ve açılış sayfalarının kalitesine ilişkin belirlenen bir tahmindir. Bu tahmini kalite puanları temel olarak; beklenen tıklanma oranı, reklam alaka düzeyi, açılış sayfası deneyimine göre hesaplanmaktadır. Genel olarak Google Adwords kalite puanını etkileyen faktörler ise şunlardır:
Reklamın Beklenen Tıklanma Oranı
Google tarafından, oluşturulan reklam kampanyasının, belirlenen anahtar kelimeler ile ne derece eşleşme sağlayacağı ve buna bağlı olarak ne kadar tıklama alacağı hesaplanır. Bunun üzerinden bir değerlendirme yapılır. Seçtiğiniz anahtar kelimelerin reklam konumuna bağlı olarak geçmişteki performansları da bu değerlendirmede göz önünde bulundurulur. Sisteme girdiğiniz reklam metinleri ile belirlediğiniz anahtar kelimelerin uyuşması önemlidir. Çünkü Google’ın tıklama oranını hesaplarken belirlediği tablo ile sizin oluşturduğunuz tablonun uyuşması gerekmektedir. Aksi takdirde reklamlarınızın beklenen tıklama oranları düşük olacaktır.
Reklamın beklenen tıklama oranı puanını yüksek tutmak için bazı hususlara dikkat etmeniz, size fayda sağlayacaktır. Bu konuda sizlere yardımcı olacak birkaç tavsiye;
• Kullanmayı düşündüğünüz anahtar kelimeler için önceden aramalar yapın. Örnek reklam metinlerini bulun ve inceleyin. Bu reklam metinlerinde anahtar kelimelerin ne şekilde kullanıldığını tahlil ederek, kendi reklam kampanyalarınızı oluşturun.
• Verdiğiniz reklam kampanyasında kullandığınız anahtar kelimelerin reklam metninin içinde ve sitenizdeki metinlerde yer almasına özen gösterin.
• Adwords reklamınızda görünecek olan URL uzantısını belirlerken; URL içerisinde anahtar kelimenizi veya anlamsal olarak ona en yakın kelimeleri geçirmeye dikkat edin.
• Oluşturacağınız reklam metinlerini, hedef kitlenizin ilgisini çekecek şekilde hazırlayın. “Hemen incele” ve “satın al” ve benzeri şekillerde harekete geçirici özellikte olmasına dikkat edin.
Reklam Alaka Düzeyi
Reklam alaka düzeyi, kalite puanı belirlenirken en kolay optimize edilenidir. Reklam metinlerinizin, ziyaretçiler tarafından yapılan aramalarda kullanılan anahtar kelimeler ile ne kadar alakalı olduğu değerlendirilmektedir. Reklam alaka düzeyi kriterinden yüksek puan alabilmek için kullanacağınız anahtar kelimelerin önceden araştırmasını ve tahlilini iyi yapın. Belirlediğiniz anahtar kelimeleri, Google anahtar kelime bulucu üzerinden sorgulatın. Daha önceden bu anahtar kelimeler ile yapılmış sorgulamalara göz gezdirin ve reklam metinlerinizi oluştururken önceki sorgulamaları dikkate alın. Ayrıca kampanyanızda kullanacağınız anahtar kelimeleri Google üzerinden aratırken, karşınıza çıkan diğer sorgulamaları reklam metninizde kullanmanız yararlı olabilir.
Açılış Sayfası Deneyimi
Açılış sayfası kalitesi kısmında, reklamınıza tıklayan kullanıcının açılan web sayfası içerisindeki davranışları değerlendirilir. Burada; sayfanın açılma hızı, sayfanın kolay gezilebiliyor olması, açılan sayfanın anahtar kelime ile alaka düzeyi ve sayfanızın şeffaflığı gibi kriterler üzerinden değerlendirmeler yapılmaktadır. Bu kriterlere göre de Google tarafından, kalite puanı verilmektedir. Burada göz önünde bulundurmanız gereken bazı ayrıntılar vardır. Örneğin, açılış sayfanızda yer alan içeriğin özgün olmasına özen gösterin. Açılış sayfanızı sade, gözü yormayacak, gezinmeyi zorlaştırmayacak şekilde düzenleyin. Reklam metninizde kullandığınız anahtar kelimelerin, açılış sayfasında sıkça kullanılmış olmasına dikkat edin.
Google Adwords reklam kampanyalarının kalite puanları hesaplanırken genel olarak yukarıda bahsedilen bu üç hususa dikkat edilmektedir. Bunlar haricinde kalite puanına etki eden diğer kriterleri de birkaç cümle ile özetlemek faydalı olacaktır.
Kalite puanına etki eden diğer faktörler;
Google kalite puanının hesaplanması ile ilgili bilgilerin devamına Sanal Yönetmen blog sayfamızda yer alan Google Kalite Puanı Hesaplama yazısından ulaşabilirsiniz.