Google Adwords Özellikleri
Bilindiği üzere Google Adwords, işletmenizin müşterilere daha kolay ulaşması konusunda size olanak sağlayan bir internet reklamcılığı programıdır. Adwords ile hizmet verdiğiniz alan ya da ürünlerinizle ilgili belirlediğiniz anahtar kelimelerin, kullanıcılar tarafından yapılan aramaların sonuçlarında onlara daha kolay ulaşabilirsiniz.
Google Adwords, kullanıcılara daha kolay kullanım imkanı sunabilmek için sürekli kendini yenilemektedir. Her geçen gün yeni özellikler ekleyerek, arayüzünü daha da geliştirmektedir. Haziran ayı itibariyle Google, arayüzüne yeni özellikler ekleneceği yönünde planların olduğunu açıkladı. Bu yeni özelliklerin faaliyete geçmesi reklam yöneticilerine büyük kolaylık ve rahatlık sağlayacaktır.
Adwords Kampanyası Anahtar Kelime Optimizasyon Sistemi
Bilindiği üzere Adwords mantığı, kullandığınız anahtar kelimelerin kullanıcılar tarafından arama motorlarında aratılması sonucu eşleme sağlamasıdır. Yani sizin anahtar kelime olarak eklediğiniz kelimelerin kullanıcıların aradıkları kelimeler ile eşleşmesidir. Böylelikle sizin reklamınız arama yapan kullanıcıların önüne çıkmış olacaktır.
Adwords kampanyalarınızı oluştururken belirlenen anahtar kelimelerin eşleme türlerinde, geçen yıl yeni düzenlemeler yapılmıştır. Mevcut Google Adwords kampanyası oluştururken, anahtar kelimelerinizi 5 ayrı eşleme türü seçerek oluşturabilirsiniz. Bu eşleme türlerine ve aralarında ki farklara değinecek olursak:
Geniş Eşleme: Geniş eşleme seçilerek, oluşturulacak adwords kampanyalarında, seçilen anahtar kelime üzerine arama yapılırken; ‘kelimenin hatalı yazılmasında’, ‘eş anlamlı kelimelerinde’, ‘anahtar kelimeyle alakalı diğer kelimelerde’ de arama sonuçlarında reklamınız çıkmaktadır. Örnekle açıklayacak olursak; seçtiğiniz anahtar kelimenin ‘spor ayakkabı’ olduğunu düşünelim. Kullanıcı tarafından arama motorlarında yapılan aramalarda ‘spor ayakkabı al, beyaz spor ayakkabı, kadın ayakkabıları, rahat ayakkabı, koşu ayakkabısı’ ve benzeri yapılan aramalarda da ‘geniş eşleme’ faktöründen dolayı sizin reklamınız çıkmaktadır.
Geniş Eşleme Düzenleyici: Yapacağınız Adwords reklam kampanyanızda, geniş eşleşme düzenleyici ile seçtiğiniz anahtar kelime öbeğinin başına ya da sonuna “+ (artı)” işareti koyuyorsunuz. Bu da yapılacak arama sonuçlarında, anahtar kelimenizin başına ya da arasına ek kelimeler veya çekim ekleri getirilerek aratıldığında da sizin reklamınızın çıkmasını sağlayacaktır. Örnek verecek olursak; anahtar kelimenizin ‘+spor+ ayakkabı’ olduğunu varsayalım. Kullanıcı tarafından arama motorunda arama yapılırken ‘erkek spor ayakkabı’, ‘spor bez ayakkabı’, ‘spor ayakkabılar’, ‘mavi spor ayakkabı’ ve benzeri şekilde arama yaptığında ‘geniş eşleme düzenleyici’ seçeneğinden dolayı arama sonuçlarında sizin reklamınız çıkmaktadır.
Sıralı Eşleme: Sıralı eşleme yönteminde anahtar kelime öbeği çift tırnak (“”) içerisinde yazılmaktadır. Buna göre yapılacak aramalarda seçtiğiniz anahtar kelime öbeğinin ‘tam olarak yazılarak aratılması’ veya ‘tam olarak yazılmış anahtar kelime öbeklerinizin yakın varyasyonlarını’ içererek aratılması gerekmektedir. Anahtar kelime öbeklerinin yakın varyasyonlarından kasıt; anahtar kelimenin sonuna başka kelime getirilip aratılması, yazım hatalarını içermesi, tekil ve çoğul kullanım şeklinde aratılması anlamını ifade etmektedir. Örnek vererek açıklayacak olursak; anahtar kelime öbeğinizin “motosiklet kilidi” olduğunu varsayalım. Kullanıcılar tarafından yapılacak aramalarda; ‘motosiklet kilidi fiyatları’, ‘motosiklet kilidi modelleri’, ‘motosiklet kilidi alın’, motosiklet kilitleri’ ve benzeri şekilde aramalar yapıldığında da ‘sıralı eşleme’ faktöründen dolayı arama sonuçlarında sizin reklamınız çıkmaktadır.
Bilindiği üzere Google Adwords, işletmenizin müşterilere daha kolay ulaşması konusunda size olanak sağlayan bir internet reklamcılığı programıdır. Adwords ile hizmet verdiğiniz alan ya da ürünlerinizle ilgili belirlediğiniz anahtar kelimelerin, kullanıcılar tarafından yapılan aramaların sonuçlarında onlara daha kolay ulaşabilirsiniz.
Google Adwords, kullanıcılara daha kolay kullanım imkanı sunabilmek için sürekli kendini yenilemektedir. Her geçen gün yeni özellikler ekleyerek, arayüzünü daha da geliştirmektedir. Haziran ayı itibariyle Google, arayüzüne yeni özellikler ekleneceği yönünde planların olduğunu açıkladı. Bu yeni özelliklerin faaliyete geçmesi reklam yöneticilerine büyük kolaylık ve rahatlık sağlayacaktır.
Adwords Kampanyası Anahtar Kelime Optimizasyon Sistemi
Bilindiği üzere Adwords mantığı, kullandığınız anahtar kelimelerin kullanıcılar tarafından arama motorlarında aratılması sonucu eşleme sağlamasıdır. Yani sizin anahtar kelime olarak eklediğiniz kelimelerin kullanıcıların aradıkları kelimeler ile eşleşmesidir. Böylelikle sizin reklamınız arama yapan kullanıcıların önüne çıkmış olacaktır.
Adwords kampanyalarınızı oluştururken belirlenen anahtar kelimelerin eşleme türlerinde, geçen yıl yeni düzenlemeler yapılmıştır. Mevcut Google Adwords kampanyası oluştururken, anahtar kelimelerinizi 5 ayrı eşleme türü seçerek oluşturabilirsiniz. Bu eşleme türlerine ve aralarında ki farklara değinecek olursak:
Geniş Eşleme: Geniş eşleme seçilerek, oluşturulacak adwords kampanyalarında, seçilen anahtar kelime üzerine arama yapılırken; ‘kelimenin hatalı yazılmasında’, ‘eş anlamlı kelimelerinde’, ‘anahtar kelimeyle alakalı diğer kelimelerde’ de arama sonuçlarında reklamınız çıkmaktadır. Örnekle açıklayacak olursak; seçtiğiniz anahtar kelimenin ‘spor ayakkabı’ olduğunu düşünelim. Kullanıcı tarafından arama motorlarında yapılan aramalarda ‘spor ayakkabı al, beyaz spor ayakkabı, kadın ayakkabıları, rahat ayakkabı, koşu ayakkabısı’ ve benzeri yapılan aramalarda da ‘geniş eşleme’ faktöründen dolayı sizin reklamınız çıkmaktadır.
Geniş Eşleme Düzenleyici: Yapacağınız Adwords reklam kampanyanızda, geniş eşleşme düzenleyici ile seçtiğiniz anahtar kelime öbeğinin başına ya da sonuna “+ (artı)” işareti koyuyorsunuz. Bu da yapılacak arama sonuçlarında, anahtar kelimenizin başına ya da arasına ek kelimeler veya çekim ekleri getirilerek aratıldığında da sizin reklamınızın çıkmasını sağlayacaktır. Örnek verecek olursak; anahtar kelimenizin ‘+spor+ ayakkabı’ olduğunu varsayalım. Kullanıcı tarafından arama motorunda arama yapılırken ‘erkek spor ayakkabı’, ‘spor bez ayakkabı’, ‘spor ayakkabılar’, ‘mavi spor ayakkabı’ ve benzeri şekilde arama yaptığında ‘geniş eşleme düzenleyici’ seçeneğinden dolayı arama sonuçlarında sizin reklamınız çıkmaktadır.
Sıralı Eşleme: Sıralı eşleme yönteminde anahtar kelime öbeği çift tırnak (“”) içerisinde yazılmaktadır. Buna göre yapılacak aramalarda seçtiğiniz anahtar kelime öbeğinin ‘tam olarak yazılarak aratılması’ veya ‘tam olarak yazılmış anahtar kelime öbeklerinizin yakın varyasyonlarını’ içererek aratılması gerekmektedir. Anahtar kelime öbeklerinin yakın varyasyonlarından kasıt; anahtar kelimenin sonuna başka kelime getirilip aratılması, yazım hatalarını içermesi, tekil ve çoğul kullanım şeklinde aratılması anlamını ifade etmektedir. Örnek vererek açıklayacak olursak; anahtar kelime öbeğinizin “motosiklet kilidi” olduğunu varsayalım. Kullanıcılar tarafından yapılacak aramalarda; ‘motosiklet kilidi fiyatları’, ‘motosiklet kilidi modelleri’, ‘motosiklet kilidi alın’, motosiklet kilitleri’ ve benzeri şekilde aramalar yapıldığında da ‘sıralı eşleme’ faktöründen dolayı arama sonuçlarında sizin reklamınız çıkmaktadır.