Keşfet

Google Adwords Avantajları ve Özellikleri Nelerdir?

Alemci

Yeni Üye
Katılım
18 Nis 2021
Mesajlar
1,257
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
27
Google Adwords Avantajları

İnternet kullanımın yaygınlaşması ve teknolojinin gelişmesiyle beraber dijital mecralarda verilen reklamlarda artmıştır. Bu bağlamda en popüler reklam platformlarından biride Google olmuştur. Google günümüzde insanlar tarafından kullanılan en önemli arama motorudur. Google bu özelliğine ek olarak reklam vereceklerin yeni reklam platformu konumuna da gelmiştir. Yani Google, satın almak isteyenler ile satış yapacaklar arasında bir köprü görevi üstlenmiştir. Google, ‘Adwords Reklamları’ ile kullanıcılarına geniş yelpazeli bir pazarlama alanı sunmaktadır.

Google sunmuş olduğu hizmetleri ile reklam verenlere birçok avantaj sağlamaktadır. Google Adwords, bu avantajlı özellikleri ile markaların satış odaklı pazarlama çalışmalarında kullandığı bir dijital reklam modeli haline gelmiştir. Google Adwords’ün firmalara sağladığı düşük maliyet ve hızlı geri dönüşüm avantajı, reklam konusunda Google’ın popüler olmasının en büyük özelliklerindendir.
Yapılan araştırma sonuçlarına göre; kullanıcılar Google üzerinden yüksek oranda ürün ve hizmet araştırması yapmaktadır. Kullanıcılar tarafından bu aramalar direkt satın almaya yönelik ya da ürün ve hizmet hakkında bilgi edinmek için yapılmaktadır. Bu durumda bizlere Google üzerinde geri dönüşüm sağlayacak hazır müşterilerin bulunduğunu göstermektedir. Bundan dolayıdır ki aslında bir arama motoru olan Google, uzun zamandır markaların satış odaklı reklam yapabilecekleri veya marka bilinirliklerini arttırabilecekleri çalışmaların yürütüldüğü bir platform özelliğini de kendisine eklemiştir. Google Adwords reklam kampanyaları, geleneksel reklamlar ve diğer dijital reklamlar ile kıyaslandığında sunduğu avantajlar sayesinde ön plana çıkmaktadır. O zaman Google Adwords’ün, reklam veren firmalara sunmuş olduğu bu avantajlara bir göz atalım. İşte Google Adwords reklamlarının avantajları:

İşletmenizin Bulunmasını Sağlar

Oluşturacağınız Google Adwords reklamları sayesinde Google’da arama yapan kullanıcıların sizi bulup, keşfetmesini sağlayabilirsiniz. Yapılacak reklam çalışmaları ile web sitenize yeni ziyaretçiler çekebilir ve internet satışlarınızı arttırabilirsiniz. Ayrıca reklamlarınız ile mevcut müşterilerinizin ilgi düzeylerini de yükseltebilirsiniz.

İnternet’teki Müşterilerinize Ulaşabilirsiniz

Google Adwords reklamları sayesinde internet ortamındaki sektörünüz ile alakalı diğer web sitelerinden bir adım öne geçebilirsiniz. Bu sayede sektörünüz ile ilgilenen müşterilerinize ulaşabilirsiniz. Reklam kampanyalarına başlarken oluşturacağınız seçenekler ile de kitle türünüze veya yeniden pazarlamaya göre hedefleme yaparak potansiyel kitlenize ulaşabilirsiniz.

Satışa Yönelik Reklam Oluşturma Avantajı

Google Adwords reklamları, hedef ve sonuç odaklı kampanyalardır. Google üzerinde ise satın almaya yönelik arama yapan mevcut hedef kitle bulunmaktadır. Google Adwords reklamları da bu hedef kitleye yönelik direkt reklam çalışmaları yapılmasına olanak sağlamaktadır. Bu da Google Adwords’ün satışa yönelik reklam yapılabilme özelliğini ortaya koymaktadır.

Düşük Maliyet Avantajı

Google Adwords’ün en büyük avantajlarından biri şüphesiz düşük maliyet imkanı ile reklam yapabilme olanağı sunmasıdır. Bu da Google üzerinden hem büyük hem de küçük ölçekli tüm firmaların reklam yapabilmesine olanak sağlamaktadır. Google’ın sunmuş olduğu hesaplı reklam metotları bu sayede işletmeler tarafından sık tercih edilmektedir. Belirleyeceğiniz miktar karşılığında Google üzerinden reklamınızı yayınlayabilirsiniz.

Kontrol Edilebilir Maliyet Avantajı

Google Adwords’ün uygun maliyet ile reklam yapılabilme özelliğinin yanı sıra reklam maliyetlerinin kontrol edilebiliyor olması da en büyük avantajlarından biridir. Yapılacak reklam kampanyasında önceden belirlediğiniz bütçe ile kendinize bir üst limit koyabilirsiniz. Bunun yanı sıra anlık olarak başlattığınız reklam kampanyasını durdurabilir daha sonra tekrar başlatabilirsiniz. Bununla beraber bütçenizi arttırabilir veya azaltabilirsiniz. Maliyet hesabı konusunda anlık değişiklikler yapılabiliyor olması reklam verenler için artı bir avantaj niteliğindedir.

Hedeflenmiş Reklam Kampanyaları Oluşturabilme İmkanı Sunar

Reklam kampanyalarınızı genel olarak oluşturabileceğiniz gibi belirli ilgi alanları ve daraltılmış özellikler ile de oluşturabilirsiniz. Böylelikle ürün ve hizmetleriniz ile ilgilenen kişilere ulaşabilir ve reklamlarınızı bu kişilere gösterme imkanına sahip olabilirsiniz. Bu da sizin daha uygun bütçeler ile direkt satışa yönelik hamleler yapmanıza olanak tanır. Google Adwords bu konuda sizlere farklı hedefleme olanakları sunmaktadır. Bunlar:

• Anahtar kelimeler belirleme
• Reklam konumunu belirleme
• Yaş, konum ve dil seçeneklerini belirleme
• Gün, saat ve sıklık durumunu belirleme
• Reklam görüntülenecek Cihazları belirleme

Tüm bu özellikler sayesinde reklamlarınızı istediğiniz gibi daraltabilir ve özelleştirebilirsiniz.

Anlık Olarak Ölçülebilir ve Raporlanabilir Olma Özelliği

Google Adwords reklamları, geleneksel reklamlara ve diğer dijital reklamlara göre daha detaylı ölçüm yapılabilme ve raporlanabilme özelliğine sahiptir. Bu da reklam veren firmalara büyük bir avantaj sağlamaktadır. Reklam veren firmalar Google Adwords hesapları üzerinden oldukça detaylı sonuçları, kolaylıkla raporlayabilmektedirler. Bu bilgiler ışığında, Google Adwords reklamlarınızı kaç kişinin fark ettiğini, web sitenizi ziyaret etmek için tıklayanları ve sizi arayanlara ait yüzdeleri görebilme imkanınız vardır. Google’ın izleme araçları ile reklamınız sayesinde web sitenizde gerçekleşen satışları dahi görebilme imkanına sahipsiniz. Bu bilgiler ilerleyen süreçlerde nasıl reklam stratejileri oluşturabileceğiniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiği konusunda size yardımcı olacaktır.

Kontrol Edilebilir Esnek Reklam Yapısına Sahiptir

Google Adwords reklamlarınızda istediğiniz zaman ince ayarlar ile ufak değişiklikler yapabilirsiniz. Reklamınızla ilgili internet dünyasındaki kampanyaları, duyuruları ve yeni arama terimlerini anlık olarak öğrenebilirsiniz. Bu sayede sizde reklam kampanyanızda değişikler yapabilir, yeni anahtar kelimeler deneyebilir, kampanyanızı duraklatabilir ve yeniden başlatabilirsiniz. Reklamlarınızda anlık olarak değişiklikler yaparak, kendiniz için en faydalı sonuçları elde edebilirsiniz.

Google Adwords’ün tüm bu avantajları onun reklam verenler tarafından tercih edilmesini ve popüler bir reklam alanı haline gelmesini sağlamıştır. Dijital medya üzerinde erişim oranının bu kadar yüksek olması Google Adwords’ün daha etkili bir hal almasını sağlamıştır. Bu da firma ve markaların bu reklam yöntemi ile etkileşim oranını arttırmalarını sağlamıştır.

Kaynak: http://sanalyonetmen.com/google-adwords-...ellikleri/
 

Konu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst