Keşfet

Google Adwords Anahtar Kelime Planlayıcı Nasıl Kullanılır?

Alemci

Yeni Üye
Katılım
18 Nis 2021
Mesajlar
1,257
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
27
Google Anahtar Kelime Planlayıcı

Hedef kitlenize kolay ulaşabilmenin önemli kriterlerinden biri de doğru anahtar kelime kullanımıdır. Oluşturulacak kampanyaların, yapılacak SEO çalışmaların başarıya ulaşabilmesi ve sitenizin iyi bir trafik sağlaması için seçeceğiniz anahtar kelimeler çok önemlidir. Arama motorlarına doğru bilgi verebilmenin ve kullanıcıları doğru bilgilendirmenin yolu da doğru anahtar kelime seçiminden geçmektedir.

Anahtar kelime seçiminin ne kadar önemli olduğu bilinen bir gerçektir. Peki, hangi anahtar kelimenin içeriğinizi daha iyi temsil ettiğini nereden bileceksiniz? Hangi anahtar kelime ürününüzü daha iyi tanımlayabilecek? Hangi anahtar kelimeler hizmetinizi daha iyi özetlemenize yardımcı olacak? Bu soruların yanında bilinmesi gereken diğer bir durum ise; seçeceğiniz anahtar kelimenin aylık aranma oranının ne kadar olduğunu nasıl bileceksiniz? Tüketicilerin arama davranışlarını nasıl anlayacaksınız?

Tüm bu sorulara yanıt bulabilmeniz adına, yol gösterici niteliğinde olan ‘Google Anahtar Kelime Planlayıcı’ aracı size yardımcı olacaktır. Google Anahtar kelime planlayıcı sizlere ücretsiz bir şekilde istatistiksel veriler sunmaktadır. Kelimelerin aranma hacimleri, tıklama başına maliyetleri ve benzeri konularda sizlere raporlamalar yapmaktadır.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı Nedir?

Anahtar kelime planlayıcı temelde, arama ağı kampanyaları oluşturulmasına yardımcı olan bir araçtır. Oluşturulacak kampanyalarda kullanılması ön görülen anahtar kelimeler hakkında fikir sunan ve trafik tahminleri sağlayan bir sistemdir. Yeni başlayacak kampanya çalışmalarında bir yol gösterici, mevcut kampanyalarda ise ilerletici bir sistemdir.

Google anahtar kelime planlayıcı bununla beraber arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmalarında faydalı stratejiler geliştirmenize de katkı sağlar. Çünkü belirleyeceğiniz anahtar kelimeler hakkında; aylık aranma oranları, rekabet durumu, farklı anahtar kelime alternatifleri gibi önemli veriler elde edebileceksiniz. Bu verileri yer, dil ve zamana göre ayrı ayrı filtreleyen sistem, kaliteli ve özgün içerikler üretmeniz ve site trafiğinizin artırılması konusunda da fikir verecektir.

resim


Anahtar Kelime Planlayıcıyı Neden Kullanmalıyız?

Her geçen gün artan internet kullanımı, hayatımızın bir parçası olmuş durumdadır. İnternet her an yardımına başvurabileceğimiz bir konuma gelmiştir. Ancak internet ortamında milyarlarca belge, bilgi, görüntü ve benzeri bir sürü içerik yer almaktadır. Peki, bu kadar geniş bir havuz içerisinde insanlar hangi içeriği okumalı? Aynı ürünü barındıran sitelerden hangisini tercih etmeli? Aslında bu soruların cevabı, kullanıcı odaklı içerik ve pazarlama yöntemleri üretmekten geçiyor. Kullanıcıyı en doğruya en hızlı şekilde ulaştırabilmek gerekiyor.

Google’da bu konuda üreticiler ve kullanıcılar arasında bir köprü vazifesi görmektedir. Anahtar kelime planlayıcı ile anahtar kelime ve reklam grubu fikirleri bulabilir, anahtar kelime listelerinin performanslarını öğrenebilirsiniz. Birden fazla anahtar kelime listesini birleştirebileceğiniz gibi yeni anahtar kelime listesi de oluşturabilirsiniz.

Google’ın kullanıma sunduğu araçlar ile elde ettiğiniz veriler sayesinde kampanyalarınızı ve içeriklerinizi optimize ederek faydalı stratejiler geliştirebilirsiniz. Bunlar ışığında oluşturulacak yeni içerik ve pazarlama stratejileri ile site trafiğinizi ve satış hacminizi arttırabilirsiniz. Google anahtar kelime planlayıcıyı kullanırken, beraberinde Google Analytics programını da kullanmanız kampanya başarılarınızın artmasını destekleyecektir. Bu sayede rekabet gücü yüksek teklifler ve bütçeler seçme olanağınız olacaktır.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı Nasıl Kullanılır?

Anahtar kelime planlayıcı, Adwords’ün sunduğu ücretsiz bir araçtır. Google hesabı olan herkes bu hizmetten faydalanabilmektedir. Google adwords hesabınıza giriş yaptıktan sonra araçlar menüsünden anahtar kelime planlayıcıya giriş yapabilirsiniz. Giriş işlemeni yaptıktan sonra karşınıza dört farklı işlem basamağı gelecektir. Şimdi sırasıyla bu işlem basamaklarının neler olduğuna ve nasıl kullanıldığına bir göz atalım.

Yeni Anahtar Kelime Grupları Arayın

Bu işlem basamağı, yeni oluşturacağınız kampanya için anahtar kelimeler bulmanıza yardımcı olur. Bununla beraber mevcut kampanyaların anahtar kelime listelerini genişletmeye yardımcı olabilir. Yani bu aşamada kampanyalarınız için farklı reklam grupları ve anahtar kelime tahminleri bulabilirsiniz. Bu sayfada yer alan alanları eksiksiz olarak doldurmanız, alacağınız verimi arttıracaktır. Bu yüzden ürün veya hizmetleriniz ile alakalı istenen bilgileri ilgili alanlara yazınız. Ayrıca ne kadar detaylı bilgi verirseniz sizin için o kadar yararlı olacaktır. Yeni anahtar kelime grupları arama sayfasında sizden istenen bilgilerden en az birini ilgili alana girmelisiniz. Sizden istenen bilgiler ise; ürün ve hizmetinizi tarif eden kelimeler veya kelime grupları, web sitenizin veya web sitenize ait bir sayfanın URL’si, ürününüz veya hizmetinize ait ilgili kategorinin ismi. Bu bilgilerden sonra hedefleme, tarih aralığı ve arama özelleştirme alanlarından da istediğiniz bilgilerin girişini yapabilirsiniz. Gerekli tüm alanları doldurduktan sonraysa ‘fikir al’ butonuna tıklamanız gerekmektedir. Ardından açılacak sayfa üzerinden ‘reklam grubu fikirleri’ ve ‘anahtar kelime fikirleri’ alanlarından sizin için çıkarılan anahtar kelimeleri inceleyebilirsiniz. Bu aşamada bir reklam grubuna daha fazla anahtar kelime ekleyebilir veya eklenmiş olanlardan istediğinizi kaldırabilirsiniz.

resim


Anahtar Kelimelerin Arama Hacimleri Verilerinin Değerlendirilmesi

Bu aşamada hali hazırda sahip olmuş olduğunuz anahtar kelimelerin ne kadar popüler oldukları konusunda fikir sahibi olabilirsiniz. Anahtar kelimelerinizi ister manuel olarak giriş yapabilir, isterseniz CSV dosyası ile sisteme yükleyebilirsiniz. Peki, bunun size faydası ne olacak? Burada anahtar kelimenizin rekabet durumunu, aylık ortalama aranma sayısını, bu anahtar kelimenin tıklama başına maliyetini, anahtar kelimeniz ile alakalı diğer anahtar kelimeleri ve ilgili reklam grubu önerileri hakkında bilgi edinebileceksiniz. Reklam gurubu fikirleri kısmındaysa, oluşturacağınız kampanyanın reklam grubu modeli fikirleriyle alakalı diğer anahtar kelimeleri görebilirsiniz.

Elde edeceğiniz bu verilere göre iyi analizler yapmalısınız. Çünkü bu verilere bakarak anahtar kelimeniz ile ilgili çıkarımlar yapacaksınız. Bu verilerin önemi konusunda unutulmaması gereken bir nokta bulunmaktadır. Bu veriler kullanıcılar tarafından Google arama motorunda yapılan arama verilerinin istatistikleridir. Bir diğer önemli nokta ise reklam metinleriniz içerisinde belirlediğiniz anahtar kelimelere yer vermelisiniz. Hatta reklam metinlerinizi bu anahtar kelimeler üzerinden türetmelisiniz.

Tıklama ve Maliyet Performansı Tahmini Alma

Yukarıda belirtilen aşamaları geçtikten sonra tıklama ve maliyet performansı için tahminler alabilirsiniz. Elde ettiğiniz veriler doğrultusunda kendinizce gerekli değerlendirmeleri yaparak, ilgili alanların satır sonunda yer alan ‘»’ çift ok işaretine tıklayarak yeni kampanya planınızı oluşturabilirsiniz. Ardından tahmini maliyetinizi hesaplamak için tıklama başına vermek istediğiniz ücreti belirleyebilirsiniz. Tahmini tıklama sayılarını öğrenerek kampanyanızı diğer kampanyalar ile kıyaslayabilir, hangisinin daha iyi geri dönüş sağlayacağına karar verebilirsiniz.

resim


Sonuçların Hedeflenmesi, Filtrelenmesi ve Özelleştirilmesi

Anahtar kelime planlayıcı sayesinde anahtar kelimeleriniz için elde edilen sonuçları hedefleyebilir veya sonuçları filtreleyerek daha spesifik bir hale getirebilirsiniz. Bu aşamada verileri hedefleme, tarih aralığı ve arama özelleştirme alanlarından istediğiniz bilgilerin girişini yapabilirsiniz. Hedefleme alanında kampanyanız için dil, yer ve arama ağı seçeneklerini filtreleyebilirsiniz. Böylelikle seçeceğiniz bölgeyi, oraya ait dili ve yapılan aramaları optimize etmiş olacaksınız.

Tarih aralığı kısmında yapacağınız filtreleme de yine size fayda sağlayacaktır. Bu seçenek, anahtar kelimelerinizin zamana göre arama hacmi eğilimleri hakkında bilgi edinmenize yardımcı olacaktır. Özellikle mevsimsel kampanyalar için önemli bir alandır. Anahtar kelimelerinizin belirli zamanlara göre gösterdiği eğilimleri ve farklı iki tarihteki popülerlik durumlarını öğrenebilirsiniz.

Son olarak, arama özelleştirme seçeneğiyle anahtar kelimeler ile alakalı farklı tarihsel istatistik verilerine göre filtreleme yapabilirsiniz. Belirlediğiniz anahtar kelimelerin aylık aranma sayıları, tıklama başına maliyet tutarları ve rekabet durumları hakkında bilgiler edinebilirsiniz.
 

Konu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst