Eğitim Felsefesinde Eğitimin Öğretim Uygulama Amacı Nedir? Ne Değildir?
Eğitim araçlarımızın içinde eğitim amaçlarımız, eğitim amaçlarımızın içinde ise eğitim araçları vardır. Örnek olarak, Rousseau ve Dewey in öğretim yöntemlerinde kullanılan araçlar, onların eğitim amaçlarının birer parçasıdır. Buluş yoluyla öğrenme süreçleri, birtakım ayrı eğitsel amaçlara etkili birer araç oldukları için değil, eğitim amaçlarının bir bileşeni olduğu için desteklenir. Rousseauya göre buluş, saf ve kirlenmemiş bir muhakemeyi harekete geçirir, Deweye göre ise buluş, bilimsel yöntemi yansıtır. Eğitim kurumlarındaki uygulamalar, aynı zamanda öğrencilere amacın ne olduğunu gösterir. Öğretim yönteminin seçiminin eğitim amaçlarından bağımsız basit bir stratejik konu olmadığı gittikçe daha açık hâle gelmektedir. Öğretim ortamları da, öğretmenin ve eğitim kurumunun amaçları hakkında bir fikir verebilir. Örnek olarak Platonun takipçisi olan öğretmenler düzgün sıralar ve düzenli bir dersi tercih ederken, Rousseaunun takipçisi olan öğretmenler, çeşitli çalışma merkezleri, daire şeklinde düzenlenmiş sıralar ve disiplinler arası esnek dersleri tercih ederler.