[align=center][align=center][align=center]
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Kurumsal Amaçları Nedir? Ne Değildir?
Eğitim, kurumlarının sosyal amaçlarının temelinde, değer eğitimi vardır. Eğitim, doğal ve kaçınılmaz olarak bir şekilde insanın amaçları ve değerleriyle ilgili bir konudur. Eğitim kurumlarının geçmişten günümüze temel görevlerinden biri, ahlaki karaktere sahip insanlar yetiştirmek olarak ifade edilmektedir. Okulların amaçlarında, okullarda öğrencilere dürüst olma, adil olma, saygılı olma, vatansever olma, sorumluluk sahibi olma, kurallara uyma gibi değer ve davranış boyutu ön plana çıkmaktadır. Erdem, ahlak, karakter ve değerlerden soyutlanmış bir eğitim kurumunun devamı sağlaması mümkün değildir. Ayrıca, yapılan araştırmalar, duygu ve değerlerden arındırılmış içeriğin anlaşılmasının daha zor olduğunu göstermiştir.
Temel değer olarak, saygı ve sorumluluk değerlerinin öğretilmesi gerektiği konusunda görüşler bulunmaktadır. Saygı, günlük yaşantımızdaki en küçük hareketimizde bile bulunur. Saygı, demokrasi gibi birçok büyük organizasyonların altında yatan temel değerdir. Saygının, farklı görüşlere saygı, hayvanlara ve doğal çevreye saygı, otoriteye saygı, mülkiyete saygı gibi, birçok boyutu bulunmaktadır. Farklı fikirlere saygı yaratıcılığı artırırken, otoriteye saygı insanlar için temel olan emniyeti sağlar. Emniyetin olmadığı yerde ise, bütün insanlar ızdırap çeker.
Birey, diğer insanlara saygı gösterdiğinde onlara değer verir. Onlara değer vermek, onların iyiliği için sorumluluk hissetmeyi gerektirir. Karşılaştırma yapacak olursak, saygı, diğerlerine olumsuz davranılmamasını öğütleyen pasif bir değer, sorumluluk ise, aktif bir değerdir. Sorumluluk sahibi olmak, ailede okulda ve iş hayatında, bir mesleği veya görevi başarmayı gerektirir. Bu nedenle sorumluluk, toplum ve devlet düzeni için çok önemlidir. Günümüzde öne çıkan bir başka değerler eğitimi ve vatandaşlık eğitimi uygulaması ise topluma hizmet yoluyla öğrenmedir. Eğitim çağındaki gençlerin kamu yararına hizmetlere katılarak toplumun esenliği için çalışması değerler ve vatandaşlık eğitimi için etkili bir yol olarak görülmektedir.
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
[/align]Eğitim Felsefesinde Eğitimin Kurumsal Amaçları Nedir? Ne Değildir?
Eğitim, kurumlarının sosyal amaçlarının temelinde, değer eğitimi vardır. Eğitim, doğal ve kaçınılmaz olarak bir şekilde insanın amaçları ve değerleriyle ilgili bir konudur. Eğitim kurumlarının geçmişten günümüze temel görevlerinden biri, ahlaki karaktere sahip insanlar yetiştirmek olarak ifade edilmektedir. Okulların amaçlarında, okullarda öğrencilere dürüst olma, adil olma, saygılı olma, vatansever olma, sorumluluk sahibi olma, kurallara uyma gibi değer ve davranış boyutu ön plana çıkmaktadır. Erdem, ahlak, karakter ve değerlerden soyutlanmış bir eğitim kurumunun devamı sağlaması mümkün değildir. Ayrıca, yapılan araştırmalar, duygu ve değerlerden arındırılmış içeriğin anlaşılmasının daha zor olduğunu göstermiştir.
Temel değer olarak, saygı ve sorumluluk değerlerinin öğretilmesi gerektiği konusunda görüşler bulunmaktadır. Saygı, günlük yaşantımızdaki en küçük hareketimizde bile bulunur. Saygı, demokrasi gibi birçok büyük organizasyonların altında yatan temel değerdir. Saygının, farklı görüşlere saygı, hayvanlara ve doğal çevreye saygı, otoriteye saygı, mülkiyete saygı gibi, birçok boyutu bulunmaktadır. Farklı fikirlere saygı yaratıcılığı artırırken, otoriteye saygı insanlar için temel olan emniyeti sağlar. Emniyetin olmadığı yerde ise, bütün insanlar ızdırap çeker.
Birey, diğer insanlara saygı gösterdiğinde onlara değer verir. Onlara değer vermek, onların iyiliği için sorumluluk hissetmeyi gerektirir. Karşılaştırma yapacak olursak, saygı, diğerlerine olumsuz davranılmamasını öğütleyen pasif bir değer, sorumluluk ise, aktif bir değerdir. Sorumluluk sahibi olmak, ailede okulda ve iş hayatında, bir mesleği veya görevi başarmayı gerektirir. Bu nedenle sorumluluk, toplum ve devlet düzeni için çok önemlidir. Günümüzde öne çıkan bir başka değerler eğitimi ve vatandaşlık eğitimi uygulaması ise topluma hizmet yoluyla öğrenmedir. Eğitim çağındaki gençlerin kamu yararına hizmetlere katılarak toplumun esenliği için çalışması değerler ve vatandaşlık eğitimi için etkili bir yol olarak görülmektedir.
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
[/align]
[/align]