Eğitim Felsefesinde Eğitimin Bireysel ve Toplumsal Amacı Nedir?
Eğitim hedeflerinin seçiminde, hedeflerin topluma, bireye ve konu alanına uygunluk derecesinin belirlenmesinde, hedefler arasındaki tutarlılığı sağlamada ve eğitim uygulamalarında geçmiş, şimdi ve gelecek arasında anlamlı bir bağ kurmada eğitim felsefesinden faydalanılmaktadır. Eğitim amaçlarının çok sayıda olması ve farklı perspektifle hazırlanması, amaçlar arasındaki uyuşmazlığı ve ikilemi artırmaktadır. Bu duruma ilişkin olarak, Egan, gençleri sosyalleştirme, dünya hakkında rasyonel ve gerçekçi bir görüş geliştirecek bilgi yapılarını öğretme ve her bir çocuğun öznel potansiyelini gerçekleştirmesine yardımcı olma gibi temel amaçların bile, birbiri ile uyum içinde olmadığını ifade etmektedir. Bu amaçların genelde birbirleri ile uyum içinde oldukları, bir şekilde birbirleriyle örtüştükleri ve birbirini destekledikleri kabul edilse de, bu amaçların birini gerçekleştirmeye çalıştıkça, diğerlerini gerçekleştirmek zorlaşmaktadır. Öğretmenlerden, eğitim politikasını belirleyenlerden ve eğitim felsefesi alanında çalışmalar yapanlardan, eğitim hedeflerini gerçekçi ve rasyonel bir şekilde belirlemesi ve tutarlı hâle getirmesi beklenmektedir.