Keşfet

Eğitim Felsefesinde Eğitim Amacının Güncel Olması Nedir? Ne Değildir?

Linux

Yaşlı Kurt
Katılım
14 Şub 2021
Mesajlar
3,707
Tepkime puanı
17
Puanları
0
Konum
istanbul
CvKxGv.jpg


Eğitim Felsefesinde Eğitim Amacının Güncel Olması Nedir? Ne Değildir?

Eğitimde amaçların kesin ve değişmez mi, yoksa esnek ve sürekli biçimde yenilenmeye açık mı olmaları gerektiği konusunda farklı görüşler bulunmaktadır. Bu görüşler, daha çok eğitime ilişkin farklı felsefi ya da kuramsal yaklaşımlardan etkilenmektedir. Günümüz eğitim anlayışında, eğitim uygulamalarının sosyal ve kültürel bağlamdan bağımsız olmayacağı ve değişimin kaçınılmaz olduğunun altı çizilmektedir. Tarihin her döneminde ve neredeyse bütün toplumlarda değerli görülen ahlaki ilkeler geçerliliğini sürekli bir şekilde korusa da, insanlar tarafından yeniden yorumlanmakta ve yeni durumlara uygulanmaktadır.

Günümüz koşullarında, bilim ve teknoloji, yeniliklerin öncülüğünü yapmaktadır. Örnek olarak bilgisayar ve bilgi teknolojilerine hâkim olmayanlar, ihtiyaç duydukları bilgiye hızlı bir şekilde ulaşamaz, kullanamaz, sentezleyemez ve sorgulayamazlar. Bu gerçek kabul edilmeli, ancak, elli ya da yüz yıl önce geliştirilen öğretim programları artık yeterli değildir diyerek fırlatılıp atılmamalıdır. Küresel kuvvetlerle birlikte her şeyin değişmesi gerektiğine inanmak basit ve tehlikeli bir görüştür. Egan (2010) konuya ilişkin önemli bir benzetme yapmaktadır. Bebeklerin kirli banyo suyunu atarken onları sıkıca tutmak durumundayız.

 
Güzel bilgiler için teşekkürler
 

Konu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst