Keşfet

Eğitim Felsefesinde Daimicilik Felsefe Anlayışı Özellikleri Nedir?

Linux

Yaşlı Kurt
Katılım
14 Şub 2021
Mesajlar
3,707
Tepkime puanı
17
Puanları
0
Konum
istanbul
CvKxGv.jpg


Eğitim Felsefesinde Daimicilik Felsefe Anlayışı Özellikleri Nedir?


Daimiciler, birtakım değişmezler belirleyip bunların her dönem ve toplumda eğitimle verilmesi gerektiğini savunmuşlardır. Mesela, insan doğası her yerde aynıdır ve akıl insanın en ayırt edici özelliğidir. Bu sebeple eğitim sistemlerinin amacı da, her dönemde ve toplumda insanı insan olarak yetiştirmek üzerinedir. Eğitimde temel ilkelerin değişmez olduğunu ve bu ilkelerin sürekli olması gerektiğini savunulmuştur. Hızlı değişim içinde değişmezlik eğitim için esas ilkedir. İnsan doğası gibi, gerçek ve bilgi de değişmezdir. Eğitim programları çağlar ve kültürler üstü olmalıdır. Eğitimin özü bilgi kazandırmaktır ve bilgi her yerde aynıdır. Eğitim insanın en yüksek özelliği olan akıl üzerine kurulmalıdır.

Eğitim bireyi hayata, sonsuz gerçek olan hayata hazırlama sürecidir. Bireyi ahlaki ve dini yönden yetiştirmek için karakter eğitimi çok önemlidir. Çocuklara kendi dönemlerinde hoşlarına giden şeyler değil, gerçekten önemli olan kalıcı bilgiler ve değişmez değerler öğretilmelidir. Okul hayata hazırlık yeridir. Mantık, klasik (Latince, Yunanca) ve modern diller, matematik ve özellikle Batı dünyasının büyük ebedi eserlerinin öğretilmesi çok önemlidir. Kitabi bilgiler asla eskimez, geçmişin mesajı ortadan kalkmaz.

Tüm bunların öğretilebilmesi için öğretmen otoriter bir role sahiptir. Öğrenci ilgi ve istekleri önemli değildir. Konuların işlenişi, insan akıllı kabul edildiği için Sokratik yöntemdir. Daimicilik eğitim felsefeleri içerisinde en tutucu, geleneksel ve değişime karşı olanıdır. Bu felsefede insanın doğası gibi eğitiminde sürekli olduğuna inanılır. Bu felsefe çoğunlukla realizm ve idealizminden etkilenmiştir. Öğretmen aktiftir ve merkezdedir. Daimicilik felsefesinde öğretmenin aktif, öğrencinin ise pasif olması, değişime karşı olunması, öğrencilere değişmeyen doğruların aktarılması, öğrencilerin özgür olmaması, öğrenilen bilgilerde yoruma yer verilmemesi davranışçılığın savunduğu ilkelerdir.

 
Güzel bilgiler için teşekkürler
 

Konu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst