Keşfet

Anadol'un yollardaki hikayesi 55 yıldır devam ediyor

ModelX

Yeni Üye
Katılım
13 Eki 2021
Mesajlar
1,641
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Anadol'un yollardaki hikayesi 55 yıldır devam ediyor

Türkiye'nin seri üretilen ilk yerli otomobil markası Anadol, müşterileriyle buluşmasının 55. yılında, sokak ve caddelerde boy gösteren farklı modelleriyle, mazide bıraktığı anıları canlı tutuyor.

E9K8IDgd7UqTRGLecQ9q5g.jpg

Yerli bir otomobil üretilmesini arzulayan Türkiye'nin 9. Başbakanı merhum Adnan Menderes'in, Ford Motor Company Başkanı Henry Ford II'a hitaben yazdığı mektupla, 1956 yılında Amerika Birleşik Devletleri'ne giden merhum iş adamı Vehbi Koç, bu ziyaretten 3 yıl sonra 1959'da Otosan'ı kurdu.
rj0GGvYvhESbrmAuKQ4iLg.jpg

Koç Holding ve Ford ortaklığıyla Otosan'ın İstanbul'daki fabrikasında 19 Aralık 1966'da seri üretimi başlayan ve ilk kez 28 Şubat 1967'de satışa sunulan Anadol, 1984 yılında üretiminin sonlandırılmasına kadar 62 bin 923 otomobil ve 30 bin 265 pick-up olmak üzere toplam 93 bin 188 adet üretildi.
9Eqod0DJZECTHxFB7e1yzg.jpg

Türk milletinin kolektif hafızasında yerini alan ve yerli otomobil için duyulan heyecanın ifadesi olan Anadol, müşterilerinden gelen talepler doğrultusunda, iki ve dört kapılı sedan, spor, suv ve pick-up türlerinde ve çeşitli modellerde üretilerek, Türk otomotiv sanayisi için önemli deneyimler ve kazanımlar sağladı.
K5-m1NawCkKAaoZRcg2jbg.jpg

Markaya olan gönül bağları dolayısıyla arayıp buldukları Anadol otomobillerini tamir ettirip yenileyerek sokak ve caddelere döndüren klasik otomobil tutkunları, hikayelerini anlattı. Ankara'nın Yenimahalle ilçesinde gayrimenkul işiyle uğraşan Recep Erkam Çaylar, öğretmen anne ve babasının biriktirdiği parayla ilk otomobilleri "A1 1974" model Anadol'u satın aldıklarını ve böylece bugüne kadar sürecek Anadol sevgisinin başladığını söyledi.
5NxiB2OkRUiEY6QIk5zbxA.jpg

Çaylar, çocukken kapılarında, binek otomobil veya kamyonet tarzında her zaman bir Anadol araç bulunduğunu belirterek, ehliyetini de 1976 model bir Anadol ile aldığını kaydetti.
nDYfNIXrM022GL33rOofdA.jpg

Bir dönem Anadol araçlarla nakliyecilik yaptığını ve şu anki işine de ilk sahibinden aldığı 68 model bir Anadol ile başladığını dile getiren Çaylar, şöyle konuştu: "Şu anda 41 yaşındayım. Ne kadar yeni model araçlar çıksa da bunlara sahip olsak da bu tutkumuzdan vazgeçemedik. Çünkü her zaman yanımızda bir Anadol vardı. Hiçbir zaman eksik olmadı o bizde. Şu anki arabayı bir köyün içerisinden, bir samanlıktan çıkardık, diyebilirim. Ama düzgün korunmuştu. 74 A1 model ve 3'üncü sahibiyiz bu arabanın. Tam geçmişine de baktık. Plakası bile orijinal, fabrika çıkışı. Bu aracı şasesinden ve motorundan tutun da kasasına, ateşleme sistemine ve boyasını kadar A'dan Z'ye yeniledik."
yBEKbAoUYkusdxDoKYK8HQ.jpg

Çaylar, otomobilinin yanına eklemek için 69 model bir Anadol daha aldığını ve onu da yeniletmek üzere bir ustaya verdiğini aktararak, bu sürecin 8-9 ay sürdüğünü, gerekli yedek parçaları bulma konusunda zorluk yaşadıklarını ifade etti.
8qkgRC17HkmvClEoBTQ1kg.jpg

Bir Anadol otomobili özgün haline uygun şekilde toparlayıp binme hayali kurduğunu bildiren Çaylar, sonunda bunu gerçekleştirmiş olmaktan ötürü çok mutlu olduğunu dile getirdi.
aW4hyCLIfU-PCHGYT5uD7g.jpg

Ramazan Cebbar ise klasik otomobil merakının yıllara dayandığını ve babasının uzun süre Anadol otomobil ve kamyonet kullandığını belirterek, "Babamızdan Anadolcu olarak yetiştik." dedi.
gY16GGOSqUqBdi48ARwSXA.jpg

Cebbar, çocukluğundan bu yana 25'e yakın Anadol araca sahip olduklarını, son olarak turuncu ve sarı renkte iki Anadol'u yenileterek kullandığını söyledi.
NpA-EbeYEkSqS7yVxVE_oA.jpg

A1 MK2 model 1974 yılı yapımı turuncu aracı, ilk sahibinden satın aldığını ve 6 yıllık çaba sonucunda yenilenme işleminin tamamladığını anlatan Cebbar, Stc-16 model sarı renkli Anadol'un ise 1973'te yalnızca 176 adet üretildiğini ve terk edilmiş halde bulup yenilettiği bu otomobilin kendisi için daha değerli olduğunu kaydetti.
Us8NzPq7q0KUNTRFalJolQ.jpg

Piyasadaki Anadol sayısının azaldığını ve yaşça büyük araçların hurdaya çıkartılmasına bağlı olarak uygulanan ÖTV indiriminin bu süreci hızlandırdığını anlatan Cebbar, "Anadol bizim için çok daha farklı bir araç. İlk seri üretilen Türk yapımı bir araç olduğundan, bizim için daha ön planda oldu. Diğer araçlara kıyasla bizim için güzel bir araç olduğunu söyleyebilirim." diye konuştu.
vDn5yIXV_kOW56hQe-rJ8w.jpg

Kerem Akçay da klasik otomobillere meraklı olduğunu ve Anadol toplamayı tercih ettiğini söyledi.
LB7-WHs6BUqDYGGC6mEhCw.jpg

Sahibi olduğu A1 Model 1969 yapımı Anadol'un ilk kez bir milletvekili tarafından eşine alındığını, daha sonraki sahibinin ise bir terzi olduğunu belirten Akçay, 2007'de satın aldığı otomobilin, geçirdiği ağır kaza sebebiyle ön tarafının bulunmadığını anlattı.
xkrsigM7xEW5nIl2I7_V-Q.jpg

Akçay, cüzi bir miktara satın aldığı otomobili parça parça toplamak yerine, tamamını detaylı şekilde yaptırmak istediğini, ancak 2019'da bitirebildiğini dile getirerek, şunları kaydetti: "Bu kadar beklemeyi planlamamıştım. Evlilik, çocukların doğması, işte bir ev sahibi olalım dedik. Devamlı erteledik. 2 yıl sürdü toplamak. 2021'in Haziran ayında en sonunda muayeneden geçti. Şasesinden, boyamasına ve döşemesine kadar her şeyi, sanki fabrikadan bugün çıkmış gibi olsun istedim. Görüntüsünün de eski halindeki gibi olmasını istedim" dedi.
p1za4b1aDk-hKnAoBrnVVA.jpg

Akçay, "Bazı arkadaşlar var onlara da saygı duyuyorum, motorunu, şanzımanını değiştiriyorlar. Geniş jant ve lastik takıyorlar. Ben onu da istemedim. Araba, kaldırımda dururken, sanki yıl 1970 ve bu araba bir yaşında alınmış da öylece yolun kenarında duruyormuş hissini yaratmasını istedim. Bunda başarılı olduğumu düşünüyorum. Birçok insan da böyle hissettiğini söylüyor" diye konuştu.
ZQN16ESFKUWhj5MxCrUgMg.jpg

ap4Z6TwH60yZcbtSOmddyg.jpg

Tp07F0NYB0OqDlgO4AbWDw.jpg

J9ygoQPOPUOn1rptAlaccg.jpg

rsXmbSIGGk6x2JwlSi9kYw.jpg

McVLjit1lEGCW7tXuvYC4g.jpg

KYHLVmRZ9Ue9Jgf-_ol_sw.jpg

4Lx2gVGwaUaW7HwBUsYQmw.jpg

JSD6URv4lEGlJaMJ_Jk70w.jpg

u1Z-KGboekKgJNVMG5j1_g.jpg

Wb3PNcJqE0ixoRVVka9Flg.jpg

a9YPY1IetEGi8XX4Q_6yfw.jpg

bjpnrjpOm0CtPcdhoIe4Vg.jpg

0afH8KrZGEKNOLiAiKmylw.jpg

ooWRwljZv0qBy7QQMzbmQg.jpg

vVOwisidrk65y0GYMEBa_A.jpg

hoI6Qy4tx0OqIoG7LEBavQ.jpg

Os_wypsv90aiZzgWebOUDQ.jpg

Y1R1odQ5_UKMO39V4MXF7A.jpg

skTh5B-ys0SilSzKg__dvg.jpg

0nRi7lLgEkSNdJ9TIV-g4Q.jpg

vZh2U5l_v0q6ybxAYAO5rA.jpg

99toFo37G0a6s0d6ZCXljQ.jpg

I6S7s-TWXEuwFQT9pQSi8w.jpg

9E4pfTHsokWuwnBcaTFKYQ.jpg

KJkWmyO6i0GQC4geUwNa8g.jpg

hbUVKl0aJUO7XCY2NaJH3Q.jpg

pjyDPGdJyU6sDFuIQrDPcA.jpg

1BffpRghbECzhOmBpE3Ycg.jpg

c74APAhH0UupbD14agLIfw.jpg

saDPRL56vUqvAb-Iv9kE8Q.jpg

cbBKMrpKfE6wEHWh2E1QuQ.jpg

pnCPfpP1fUGm-Fx3vFXxnA.jpg

PZnJp5kTeUmZ7_hYtqP_WQ.jpg

9_T2WXg8yUWTNpM9yKDekA.jpg

BIHwcyq3h0i1AUSz1pDoHA.jpg

6jtcqqPqjECqQvKASG_5-A.jpg

5p9vYOEVZkuf8J8xLwNjgw.jpg

a8i-j80S006tHUCXELZyZw.jpg

AVD6EWnNlUi5AyNCmvoxlg.jpg

rnqpOx88y0yq6LrMFV-hUg.jpg

X41dEO3fsE-lMc3u3CCwuQ.jpg

uRV2Vn8tdkust3E_3ClNxw.jpg

7929WqtifUi_2RoGDLBh0A.jpg

3c-F8XSm_0OvDFz36uzLUg.jpg

Y55aWh8IqUW4WKj25nqV3g.jpg

FdpWB09TXU-u4Eda6ITElg.jpg

UtA9utz90kmia0MNEmN6aw.jpg

qnXsyOTTBUmSPIb8m4S9qQ.jpg

7QaGjIS4R0yr5zJKn6uX7w.jpg

0GWFKV1r1kec1rshaNlfmw.jpg
 

Konu görüntüleyen kullanıcılar

Geri
Üst